Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 590 ggr
IdaL
0

Kritik Shettis poträtt!

Idag var jag i stallet och vi gjorde vid och mockade o.s.v. Sedan skulle vi köra fyrhjuling men vi väntade på pappa så jag passade på att ta ut lilla brutus och testa lite poträtt fotografering :) Kritik önskas och om du vill testa att redigera så är det jätte välkommet! :D

Ni får ursäkta loggan men vill minimera risken för stöld!

IdaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
IdaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
LovisaJacobsson
0

#1 Gillar denna bilden bäst av dom båda! Pröva att klona bort kedjan så kommer det att se bättre ut.

#2 Synd på hinderstöden i bakgrunden, dom tar min blick före ponnyn tyvärr.
synd på grimman och kedjan här. men det är ju inget man kan göra åt.

Annars bra jobbat (Y)

Lite snabb kritik ;) kanske inte ger så mycket men ändå…

IdaL
0

#3 Tack! :) Jo håller med "/ hinderstöden är väldigt störande. ska försöka tänka på det nästa gång men hann tyvärr inte så mycket eftersom de blev mörkt

Akerberg
0

Inte alls snyggt med den stora slitna grimman. På första bilden syns inte ögonen, blir väldigt trist då

IdaL
0

#5 Tyvärr inte min häst så inte möjligheten att ändra "grimman" men ska se om jag kan fixa träns till nästa gång. själv tkr jag om när den ligger för. han ser faktiskt konstig ut om man lägger "ihopa" den och som sagt var kan jag inte klippa även om jag gääärna skulle vilja det. "/ Men tack för din åsikt x)

Smaken e som baken delad! :D

Mari
0

#1 Gillar denna mest, den får shettisen att se jättebusig och mysig ut :D Älskar manen! Håller ej med #5 jag tycker inte alls att grimman ser sliten ur och stor är väl vilken grimma som helst på en liten shettis :)
Bilden är ju tagen lite spontant i väntan på något annat så jag tycker du har gjort det jättebra!

#2 Denna gillar jag inte lika mycket, skulle vart bättre om all man låg på en och samma sida och sen stör hinderstödet för mycket i bakgrunden. Skulle även vilja se mer av ögat eftersom det är en profilbild. Annars ser han väldigt fin ut :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaT
0

#1 Shettisuttryck! Du har verkligen fångat det där busiga som är så mysigt med shettisar, hans behåring förstärker uttrycket ännu mer.

#2 Jag skulle nog velat att du tog med lite mer av hästen, kanske fram till manken, för nu ser den väldigt klippt ut. Kanske att du skulle fotat på mansidan, men då skulle du inte fått med hans snygga hals.

Däremot att du kunde få honom att fokusera å någonting högre upp, så att han fick upp huvudet lite.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

IdaL
0

Tackar för kritiken! :) Tar emot allt x) Det är inte ofta han tar fram öronen och som #7 nämde så har jag inte "planerat" dom så väl. Ska fösöka ta med någon som kan hålla honom elr kanske göra honom lite nyfiken. bilderna tog jag så fort hästarna i hagen rörde sig ^^ Håller med om hinderstöden som tyvärr stör väldigt mycket.