Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 480 ggr
Granatapple
0

PimPim Photoshoot; Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag och fotograferade PimPim (MLphoto's shettis) och skulle gärna vilja ha lite feedback på några av de många bilder som jag tog :)

#0 Helkropp

Granatapple
0

#1 Huvud

Granatapple
0

#2 Några ston i sikte?

Granatapple
0

#3 Svart/Vit helkroppsbild… fungerar det?

Fritt fram att kommentera :)

Anna
0

De tre första bilderna är hur fina som helst, bra jobbat! Stilrena, enkla, bra hästbilder på en snygg häst.

Den sista är också fin men tycker bättre om de första.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MLphoto
0

#4 Tack, nog är han en liten snygging.. tihi.

Jag kan inte säga annat än att jag älskar alla bilderna, han är inte det lättaste fotomotivet man kan hitta direkt ;)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Granatapple
0

#4 Tack så mkt :D

#5 Haha, vi lyckades med de omöjliga XD

neonrosa
0

Håller helt med Anna!
Tycker dock att det är något tajt runt om, annars mycket fina.

Trollis-
0

Tycker också som Anna ;)
Men tycker dock att #0 är lite för tajt beskärd, skulle vilja ha mer luft ovanför örat.

#1 och #2 är mina favoriter :D

IdaL
0

Jätte fina bilder på en jätte fin häst! :) kan inte komma på någon kritik att ge ^^ Forsätt så :D

Granatapple
0

Tack för alla fina kommenteren :)

Puttar upp med två bilder till!

Granatapple
0

Stegring

Trollis-
0

#10 & #11 Söta! :D

FeliciaS
0

Jättesöt ponny som fastnat på jättefina bilder :)

Bild 1 - Jättefin bild, hästens uttryck och skärpan är perfekt! Gillar inte riktigt att bakgrunden och framdelen är i väldigt stark sol samtidigt som bakre och mittendelen av kroppen är i skugga. Jag tycker kontrasten där blir för stor och bakgrunden överexponerad. Hade önskat lite mer luft runtom motivet. Han står också lite väl långt bak med det bortre bakbenet.

Bild 2 - Otroligt tjusig bild - perfekt skärpa, ljus, färger, uttryck, bakgrund. Gärna lite mer luft runt om motivet, det hade varit bättre.

Bild 3 - Lite kalla färger, gillar inte riktigt att bilden är tagen bakifrån (särskilt inte när det är porträtt). Hade den varit tagen från sidan hade det varit bättre, då hade han haft jättefint uttryck bort mot något intressant. För tajt beskuren.

Bild 4 - Fin men lite uttryckslös bild, den säger inte lika mycket som de övriga bilderna. Tycker inte den lämpar sig i svarvitt. Han står inte så fint alls.

Bild 5 - Jättegulligt huvudporträtt, manen är dock överexponerad.

Bild 6 - Jättefin! Fint ljus, bra färger och skärpa. Synd att björken i bakgrunden är precis intill motivet.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Belindaa
0

Tycker alla bilder utom den svart-vita var hur fina som helst! :D
Enda anledningen till att jag inte riktigt gillar den svart-vita är att den helt enkelt var svart-vit, hästen har så grymt fin färg att det lixom förstörde med svart-vitt när man hade sett hästen i färg före.
Men hur själva hästen såg ut osv. var det inget fel på alls, vara färgen jag inte gillar..;)

Granatapple
0

Tack för all jätte fin kritik :D Glad jag blir!

#14 Anledningen till att jag valde att ha bilden i sv/v var den att färgerna på originalbilden blev ganska tråkiga, eftersom solen valde ett dåligt ögonblick att gå i moln på :) Så jag tyckte att bilden passade bättre i sv/v :)

Toltaren
0

Gillar bilderna! Har inte så mycket kritik mer än att jag tycker det borde vara lite mer luft framför hästen på första bilden då det känns som om hästen är på väg framåt ut ur bilden + att jag inte riktigt tycker om ljuset i bakgrunden, men annars väldigt snygga bilder!

Hannybee
0

Tyckte de var jättesöta, gillar #2 allra bäst.