Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 394 ggr
Saiop
0

2 bilder, kritik?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa bilder fotograferade jag för några dagar sen. Motivet i bilderna är Min pojkvän och hans ardenner Zeus. Jag skulle blir glad om jag kunde få både negativ och posetiv kritik på dessa två bilder.

Bild 1

Saiop
0

Bild 2

Saiop
0

Bilderna bör ses i full storlek. Eftersom HF.IF drar ner på bildernas kvalité

Saiop
0

inga ? =(

karolinahjalmgren
0

gillar den sista bilden.
mysig känsla!

MLphoto
0

#0, Mysig bild, hade kanske sett att det var liite mindre luft på vänster sida =)

#1, Underbar! Bilden ger mig en otrolig känsla, förtroende, kärlek.. Helt enkelt underbar!  Men jag sitter och klurar lite på om jag skulle vilja se den mer "close-up". Kan inte riktigt bestämma mig.

Fina bilder båda två iaf! =)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Emelie-G
0

#0 Älskar ljuset, jättefint och mysigt! Utrycket hos hästen kunde vart lite bättre tycker jag, men tycker samtidigt att det inte gör så mycket utan att det fina ljuset väger upp det. Hade kanske velat se lite mer kontraster i bilderna, färgerna känns lite smått dassiga.

#1 Bra ögonblicksbild, fint fångat! Hade som #5 nämner gärna sett bilden lite mer inzoomad på hästens och mannens ansikte, eller mer utzoomad så att hela hästen var med på bild.

Överlag, bra jobbat!

Saiop
0

#5 tack så mycket. Ja kanske skulle beskura bilden annorlunda, =/ Ja bild 2 gillar jag också väldigt mycket, och känslan på bilden är inte fejk, det finns ett sådant band hos Christopher och hans häst.. Det är väldigt häftigt att se.

Saiop
0

#6 Okey, tack så mycket, jag har en bild där hela hästen är med, bifogar den.

Någon mer som vill ge kritik?

Hannybee
0

Tyckte de var fina. :P Hästen ser jättesnäll ut.