Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 1423 ggr
marika-J
0

Loggor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag undrar hur man går till väga för att fixa sin logga på fotona?

divansson
0

usel på att fölrklara som man är, men försöker:

1. Öppna en ny tom sida i Photoshop

2. Gör som du vill att loggan ska se ut

3. gå in på "Redigera" sen "Definera Pensel"

4.Gå till penseln (finns på vanliga stället) och klicka där på penseln, sedan på den lilla pilen på högerkant, gå till spara pensel.. då har du den.. :P 

funkar för mig iaf

EllinoreBoy
0

Ja, det är nog det bästa sättet, det använder jag mig av!

__iE
0

jag lyckades med din beskrivning Divansson, jag är förvånad över mig själv ^^ tack iaf ! :P

Lyton
0

Jag har precis gjort min egen logo i form av en egengjord pensel. Jag har gjort ett par stycken så de ska kunna passa i alla hörn =)

Karkkainen
0

Kan ni inte passa på att visa hur era loggor ser ut? :)

__iE
0

Såhär blev min, väääldigt enkel! ^^ MEn får va så sålänge tills jag förstår mig på PS bättre :P :)

Karkkainen
0

Enkel kanske, men den var fin :)

marika-J
0

hm.. det funkar inte för mig :/

marika-J
0

En så länge har jag bara photoshop 3.0.. kan det ha nån betydele

EllinoreBoy
0

#9 jag har iaf gjort en logga på både photoshop 2.0 och 7.0 och då lär ju 3.0 funka, men vad är det som inte går ?

Lizzan
0

Begriper mig verkligen inte på PH .. xD kan ingen gullig männsika göra en logga åt mig?(A)

EllinoreBoy
0

#11 ja, men då kommer den ju inte ligga på din dator :P

divansson
0

min ser ut såhär: kanske synd lite dåligt, men men.. heh..

divansson
0

ååh, jusste, syns det att det är en häst på den? :P under ena A:et..??

divansson
0

#12 ja har sparat min som en vanlig bildfil, då kan man liksom bara öppna den och gå in på definera pensel, så har man den igen, å det är bara å spara.. om man så vill ;)

marika-J
0

#10 när jag öppnar en tom ph sida vet jag inte vad jag ska göra sen..

Anna
0

Min ser ut såhär.

Kan ju också påpeka att jag var först med att ha ett copyrightmärke med mitt namn över. ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Karkkainen
0

#17 Hehe verkar som om alla har det nu för tiden.. Förrutom jag :P

neonrosa
0

#18 …och förutom jag ;)

Anna
0

#18 Jo det finns många versioner av den tyvärr. Jag funderar på att byta pga detta.

annaattlid.se

divansson
0

#20 *visslaaar*   förlåt om ja härmade dig.. men du kommer alltid på nå smart ju..  fasst nu är ja nöjd med min och ska ha den sådär.. :P

EllaMarine
0

Hm.. någon som skulle kunna förklara hur man gör en om man har PSP, den engelska versionen ? :P

Lyton
0

#17  Nja jag kan inte hålla med om att du var först Anna  >_^

Det finns verkligen hur många som helst stora fotografer med copyrightmärket sedan namnet över.

Lyton
0

Såhär ser min Logga ut  ;D

Jag började med © märket sedan min namntext över men som sagt så är det så himla vanligt så jag är glad över att min inte liknar någon annans (hoppas jag)   (A)

SaraPersson
0

Såhär ser min ut (dock endast loggan, ingen bild) :)

Av dem jag har sett var Anna först med Copyright tecknet med namn över. Sedan har det dykt upp massa fler, men jag vet inte vem som var helt först ;)

Anna
0

#23 Hm jo det finns det säkert, men jag har iallafall inte sett några innan jag gjorde min. ;P

annaattlid.se

EllaMarine
0

Men spela roll hur allas loggor ser ut och vem som gjorde sin först å dittan å dattan .. xD Huvudsaken är väl att man själv är nöjd med den oh den skyddar bilderna ? :P xD

Lyton
0

#26  inte direkt att jag bryr mig men till exempel "Bob Langrish" inte texten över men ändå.  Men förutom det så om vi snackar "stora" fotografer så är det en hel del med (c) sedan namnet över.

Det käns liksom inte fel att skriva "Kan ju också påpeka att jag var först med att ha ett copyrightmärke med mitt namn över. ;) "  

Jag säger inte att du har härmat någon även om du kom på det själv så betyder det ju inte att du var först? Och inte i heller att alla härmat dig. Det är j u säkert jätte många till som har kommit på det själv.

Anna
0

#28 Det har du helt rätt i, jag formulerade mig fel. Jag menade väl mer att efter att jag hade en sådan logga började väldigt många andra ha det. Men jag håller med dig.

Nu när jag håller på och omdesignar min hemsida har jag även gjort om loggan lite, såhär ser den ut nu.

MVH Anna

annaattlid.se

Lyton
0

Okej. Jag gillade din nya logga mer faktiskt då man mycket tydligare ser precis vad som står. Innan kunde ma ninte riktigt tyda texte eftersom copyright märket var ivägen. :)

[exsh]
0

#29, din logga är sjukt snygg! Nu får vi se hur lång tid det tar tills du inte är ensam längre.. :/

[exsh]
0

Finns det någon som kan förklara hur man får den "genomskinlig" så att den passar alla bilder lika bra ?

Gulliga dig, om just du kan ^^,

Anna
0

#30, #31 Tack!

#32 Du sänker opaciteten på den, vet du var du gör det?

annaattlid.se

[exsh]
0

Aha ! det står asså Opacity på engelska.. åsså drar man bara ner den ett par snäpp ? Tror i alla fall att detta ska fungera - rätta mig om jag har fel X'D!

Tack så jätte mycket Attlid!

Lyton
0

Jo precis det är så det ska vara =)

[exsh]
0

Allt funkade!! TACK SÅ JÄTTE MYCKET :):):)

NEMi-
0

Ursäkta Anna. Men är man idelös så är man. Och du är ju så himla smart så ;) .. Aja. Här är min logga iaf. Kanske inte en häst bild .. Men det kanske funkar ändå. Det är ju trots allt loggan som ska visas upp ;)

Achatina
0

En logotyp som ska sitta över en bild, blir ju inte bara ett skydd (som kan förstöra hela upplevelsen av bilden) utan också en reklampelare. Om alla copylogotyper såg likadana ut med namn och url adress till fotografen skulle det inte finnas några utstickande bland fotografer. De som har det där lilla extra. OM man ska ha en copyright logotyp så borde man utforma en som inte liknar någon annans, varesig i utseende eller font som man använt för att skapa den. Om inte utstickande så åtmonstone personlig. Typ om man gillar att sticka vantar så har man en bild på en vante och sitt namn och url under/på vanten. Visserligen är det inget copyright märke på bilden men ändå ett visst hinder för kopiering. Jag personligen tycker inte att man ska behöva upplysa folk om copyright mer än kanske en sida på sin hemsida. För alla bilder som jag ritar eller fotograferar, som bara innehåller material som jag äger är som sagt mitt. Även om det bara är ett vitt papper med två svarta sträck på så har jag upphovsrätten på det. Fast en sådan sak skulle man nog inte brusa upp på om någon snodde ens två svarta sträck på ett vitt papper, men ni förstår nog principen.

Lyton
0

Det stämmer. Jag har ibland funderat över det att loggan förstör lite i bilden, så man får försöka att "titta utan den" Det är ju som du säger lite reklam sedan att man ska veta vart bilden kommer ifrån. Jag andvänder det främst som skydd. Det har hänt flertal gånger att medlemar från stallet.se bloggar mm stulit mina bilder. Inte speciellt kul. Jag kan gissa att flera har hast problem med det eller?

Karkkainen
0

Håller på och jobbar med min loggo just nu :)
Har glömt hur man gör ett Copyright-tecken ^^. Ingen som kan hjälpa mig?

divansson
0

#40 håll ned "Alt" och trych fyra ggr på 8:an.. (siffrorna i det högra hörnet/kanten av tangentbordet)

Lyton
0

#40  Eller: Ctrl+Alt+c

Achatina
0

[meddelande ställs på högkant -.-]

Achatina
0

#39 -

Det har nog de flesta råkat ut för. Jag och mina kompisar, eller ja främst mina kompisar brukar råda bot på det genom att antingen mejla bildtjuven snällt och fråga om den vill bli brevvän, vill den det så skickar man hem en räkning på den stulna bilden till tjuven. Altenativt bara skriva "Känner du igen mig?" om svaret är "Nej?" så kontrar man med "konstigt för du är skylldig mig ####kr (för den stulna bilden". Fungerar i de flesta fall.

RADiOACTiVPiG
0

#44 haha gu va smart, asså då måste dem bli paffa x)

AnnaJohansson
0

Skapade precis en ny loggo igår, men dne är hemlig innan den nya hemsidan skapas :)

SaraPersson
0

#46 nu blir man ju nyfiken :D

Jojaton
0

Har två stycken olika, det här är den andra, och den jag använder mest just nu.

Johanna - Instagram

Jojaton
0

Och det här är den första, som jag använde mycket innan, men inte nu längre.

Johanna - Instagram

Thorsen
0

Jag skulle vilja veta hur man gör själva loggon,  typ #25, den där hästen, hur har du gjort den :O   Inte för att jag ska ha en sån x) Utan bara hur man liksom gör den.. ;)

Jagz
0

Ni som sätter era loggor i ena hörnet eller har små loggor, har ni tänkt på att dem är väldigt lätta att ta bort i photoshop?

Achatina
0

#51 det är lätt att ta bort trasparenta loggor som täcker hela bilden också..

kaniner_
0

kan någon förklara det på engelska eller asså på det engelska photoshop :D

NettanLindholm
0

Vad har ni för storlek på text/nya dokumentet när ni börjar göra era loggor? När jag gör och förminskar ner den syns det inte vad det står utan bara halva texten syns typ och hackar :/

IdaT
0

Där har ni min.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

marika-J
0

Jag förstår inte varför det inte fungerar.. jag har gjort två stycken olik, men när jag kommit så långt att jag ska klicka på "spara" går det inte att klicka på "definera penselförinställning" jag blir tokig snart!