Kritik på hoppbilder!
Var på tävlingar i helgen. Fotade lite samtidigt som jag var funktionär. Fick några helt okej bilder (enligt mig!) Nu skulle jag vilja höra era åsikter! :)
Nikon D40 + Nikkor 55-200 VR :)
Kommentera inte förns jag säger till :)

Putt :)
Kom igen nu HF folket!
Bild 1 - Jätte fin! :) Kan inte komma på någon kritik att ge utan den är bra om inte kanske den skulle vara liiiiite ljusare.
Bild 2 - Jätte fin bild! Fast kanske något störig bakgrund och kanske du skulle väntat ½ sekund innan du tog den ;)
Bild 3 - Fin! Fast det känns som hästen har jätte stor mage och liten hals. desutom hade jag velat ha mer luft åt höger. kanske lite åt vänster också hade inte skadat!
Kortfattat är bilderna fina! Forstätt så! 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#1 Bra del av språnget, tekniskt en bra bild. Färgerna är fina. Jag skulle beskära bort lite bakom hästen och ha lite mer luft framför. Synd att hästen ser lite loj ut.
#2 Bilder rakt framifrån blir sällan lika bra som snett framifrån/helt från sidan. Men bra fångat, bra uttryck på hästen! Här ligger ljuset lite knepigt, det bildas skarpa skuggor över ekipaget vilket störr lite. Vill se mer luft till höger eftersom ryttaren tittar ditåt.
#3 Hästens uttryck är kanonfint och bra del av språnget. Gillar det mjuka ljuset och de lugna färgerna. Lite mer kontrast kanske inte skulle skada. Kompositionen är helt okej men jag tycker det är synd att ryttarens ansikte inte syns. Dessutom stör hinderstödet lite väl mycket.
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Tack båda 2 :D Alltid något att tänka på :)