Galoppbild - Kommentera!

Nu står det att du bara har redigerat beskärningen, men visst ser det ut som om du har blurrat ut allting runt omkring hästen? Eftersom att det bara är hästen som är skarp, och att hästens ben är skarpa hela vägen ner till gräset, medans gräset är blurrigt. Blurra så blir oftast inte bra, utan gräset där hästen går borde vara lika skarpt som hästens hovar/ben. Man kan även se att en del av mulen, svansen och manen har blurrats.
Steget är okej, detta funkar på galoppbilder. Men då ska det gå lite fortare så att hästen inte ser framtung ut.
Bilden är på tok för tajt beskärd, åt alla håll. Framförallt bakåt och nedåt borde det finnas mer luft. Så länge man inte fotar framifrån så borde alla galoppbilder ligga ner.
Annars så tycker jag att det är en bra bild, fina färger, skarp häst, bra uttryck och så… Bra jobbat!
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Endast beskärning? Ena hoven är helt borta och från att vara knivskarpa ben till sjukt oskarpt gräs så tycker jag att det är konstigt att den enda redigeringen är att du har beskärt bilden.

#2 Ja, det var det jag sa också…

#3, ja när jag hade öppnat tråden så hade ingen skrivit så jag skrev ett inlägg och när det redan hade publicerats så såg jag att du hade skrivit. förlåt då men jag såg inte som sagt.

#4 Nej nej, det var absolut inte menat så! Jag bara höll med dig! 

#5 jaha okej, 
För det första instämmer jag i det de övriga nämt; du kan omöjligt bara ha beskurit bilden. Man ser tydligt vid hästens kors, mule, svans och ben att du har smetat ut bilden. Vilket inte ser särskilt bra ut.
Gillar inte riktigt ljuset, att framdelen är såpass ljus och bakdelen mörk - men det var väldigt starkt ljus som kom framifrån den dan, så det är förståerligt ;) På vissa enstaka, vita partier har bilden blivit överexponerad (utfrätt).
Sedan gillar jag inte beskärningen alls, bilden är alldeles för tajt beskuren och den hade passat mycket bättre i liggande format. Jag gillar inte riktigt kompositionen på bilden, den är tagen lite för mycket snett framifrån istället för antingen rakt framifrån eller från sidan. Nu ser bogen och frampartiet väldigt stort ut men bakdelen liten. Färgerna är fina och det är bra skärpa på hästen.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Håller med de andra, skulle man kunna få se hur orginalbilden ser ut ? (:
Glömde skriva att den också är nåågot uppljusad. Men jag har inte blurrat till den, men en annan bild jag tog såg det också lite blurrat ut när jag hade ändrat ljuset :P
#9 Låter jättekonstigt… Vilket program och vilken funktion har du använt dig av? Kan man få se orginalbilden?
Mvh Felicia
Var du inne o fotade på islandshästtävlingarna också? =)
#11 Du frågar väl inte mig, men jag var också på galoppen. Jag hade ju egentligen tänkt fota på islandshästtävlingarna hela helgen, men eftersom jag inte varit på galopp under hela året fick det bli det istället och islänningarna på söndagen. Men så orkade jag inte åka den dryga timmen dit på söndagen när jag hade massa annat trist, men viktigt, hemma att göra så det blev inte så… =/
Mvh Felicia
Den där bilden ÄR blurrad, inget snack om saken faktiskt :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#12 Frågade alla lite smått spontant ^^
Fotade du F2 B-finalen för ungdomar? =)
Oj, nu ser jag att det var fel bild. Den som jag har lagt upp skulle jag testa med tillgjord oskärpa så den är blurrad, men det var inte bilden jag ville ha kommentarer på. Har antagligen råkat spara över bilden…Men jag ska leta upp den.
Håller med ovanstående att den är på tok bulrrad (enligt mitt öga) Skulle även vilja haft ljusare och skarpare där bak då baken nästan ser svart ut, I övrigt tkr jag den är fin fast mulen ser oskarp ut men jag kan inget om galopp så ;)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#16 Som sagt, det var inte rätt bild. Läs mitt inlägg #15 ;)
Kan man få se rätt bild? :)
#17 Sorry, ditt inlägg var inte inne när jag klickade in mig på inlägget, undrar som #18 om vi kan få se rätt bild? ^^
Mvh. Ida Lundahl
Så, nu hittade jag den. Den är endast beskuren. Formatet är liggande egentligen men då blev det så mkt bakgrund, så jag beskärde till stående format. Ja..NU är det rätt bild iallafall ;) Ge gärna tips på hur jag kan redigera den på bästa sätt (om det behövs).
Titta på den i full storlek, kvalitén blir betydligt sämre annars!
#20 Det är ju inte samma bild?
Mvh. Ida Lundahl
haha xD
#22 Fin bild :) fast hade velar ha ganska så mycket mer luft under hästen då du näst intill kapat framhoven. Känns något mörk där bak till på hästen och startboxarna (?) bakom stör ganska mycket. Annars gillar jag bilden och hästen är jätte söt ^^
(komenterar den andra senare x''D )
Mvh. Ida Lundahl
#23 Tack :) Jo, det blev lite mörkt där bak men jag får väl skylla på att det var väldigt stark sol den dagen (a)
Jag var också där! I Säve, eller hur? :D Känner igen hästen, eftersom all utrustning var gul. Fotade lite… Kanske kan lägga upp någon bild jag med, när jag kommer hem. Är i skolan nu.
#25 Ja, i Säve :) Var du nere på islandshästtävlingarna också?
#25-#26 Jag var där o tävla ;D
Har ni någon bild på mig ksk? =D
#27 Ah, vad roligt :) Vad hade du för häst? Har inte så jättemånga bilder från islandshästtävlingarna men jag kan kolla i arkivet ;)
En grå-vit skimmel ;)
#31 Hm.. okej. Nej, då har jag tyvärr inga bilder på er.
#31 Jag har några bilder på dig och din häst, dom är tagna på säve. Fast inte från den tävlingen som var nyligen, utan från den tävlingen som var den 13 April. :)
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#33 Har du typ så man kan se provbilder eller så? =) Är mest intresserad av o se hur det ser ut :) Du kan ju adda min msn om du vill; toltaren@hotmail.com
#34 Visst kan jag adda dig, men alltså jag kan inte påstå att det blev några jättebra bilder. Fotade fortfarande på auto när den tävlingen var och min kamera har en tendens att ställa in fel inställningar.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#26, Ja, fast bara en liten stund, precis innan vi skulle åka… :P