Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 514 ggr
IdaL
0

Kritik körning

Hej! :) Igår (19/9) var jag på nordiska mästerskapen i körning! :D Det var deltävlingen dressyr och jag fick några hyfsade bilder så nu skulle jag vilja ha lite kritik på dom :D

IdaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
IdaL
0
IdaL
0
Anna
0

#1 Vinkeln är bra, och du har fångat en bra del i steget hos båda ponnyerna. Kompositionen är också helt okej.
Däremot känns färgerna lite matta, kanske lite mer kontrast? Tråkig bakgrund som drar ner på helhetsintrycket, men det är ju svårt att göra något åt när man väl fotar.
Hade gärna sett ett lite mer vaket och glatt uttryck från ponnyerna också.

#2 Den här gillar jag inte så mycket. Hästarna är i en ganska ful del av traven vilket är osmickrande, samt att de är påväg ut ur bild. Vagnen och hästarna är inklämda i mitten och det är inte tillräckligt med luft på sidorna. Mer förgrund behövs när hästarna är påväg mot dig.
Även här saknas kontrast.

#3 Bra skärpa. Saknar kontrast även här. Dessutom tycker jag inte det är vackert att klippa bort kusken sådär, samt halva vagnen. Känns bara avhugget, som om du råkat missa lite.

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Toltaren
0

#1 Väldigt söt bild, ponnyerna ser jättefina ut ju, känns som om bilden lutar lite framåt, åt vänster alltså, och den är vääääldigt taht beskuren bakom vagnen, några millimeter luft till bakom hade varit bra. Gillar färgerna på själva ekipaget, men tycker tyvärr bakgrunden förstör bilden.

#2 Gillar denna bilden. Den skulle behöva mer förgrund + att den nog skulle blivit bättre ur lite mer grodperspektiv :)

#3 Bilden känns som Anna så alldeles avhuggen och jag tycker att den känns rörig också med alla detaljer på kärran som man inte ser helt osv. Tycker däremot om skärpan och ponnyerna ser ut att arbeta samspelt med varandra och kusken.
Bra jobbat! :)

IdaL
0

#4-5 Tack för krtiken ang bild 3 så ville jag fokusera lite mer på ponnyerna :)