Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 605 ggr
ElinH
0

Tar ni ansvar för detta?

När ni säljer utskrifter och en bild kommer fram till kunden och är (enligt dem) vikt/tillknycklad/liknande hur ställer ni er då? Skickar ni en ny bild eller avsäger ni er ansvaret för postens hantering av kuvertet?
Och när ni skickar utskrifter, hur förpackar ni dem för bästa möjliga säkerhet för bilderna?

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Anna
0

Jag skickar utskrifter i kraftiga pappkuvert.

Har aldrig hänt mig att kunden fått hem en vikt/tillknycklad bild faktiskt. Så vet inte vad jag skulle göra!

Ska bli intressant att läsa andras svar i tråden.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ElinH
0

#1 Har du någon bild på ett sådant kuvert? Vore kul att se hur de ser ut och jämföra med andra.

/ ElinH

MLphoto
0

Har aldrig haft det problemet jag heller, skickar mina utskrifter i vanliga A4 kuvert med en utskuren kartong som skydd, och det har räckt hittills. Bilderna ligger i en plastficka också för att inte kunna glida runt och skrapa bort färg eller liknande.

Som sagt, det ska bli kul att läsa svar från de som hamnat i den här situationen.

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Cavello
0

Jag skickar utskrifter dels i hårda papprullar, pappkuvert och vadderade kuvert med papp som förstärkning. Det har bara hänt att en kund har fått tillknycklade bilder en gång (Postens fel) och då skickade jag genast nya bilder + små kopior av bilderna som lite "plåster på såren".

ElinH
0

#4 Men förlorade du inte väldigt mycket på det?

/ ElinH

Cavello
0

#5 Förlorar hellre lite små slantar än förlorar en kund. :)

ElinH
0

#6 Det har du rätt i, och de blev nöjda antar jag? :P

/ ElinH

LindaKarlstrom
0

jag har sökt hårda kuvert i månader men aldrig hittat! Vart köper ni era?

Anna
0

Jag använder Fujidirekts pappkuvert - alltså samma som bilderna skickas i hem till mig! De är kanonbra, faktiskt. Byter bara ut adresslappen och sätter på nya frimärken så är det klart. Rätt storlek och allt!

annaattlid.se

ElinH
0

#9 Tänkte också göra så i framtiden,. Men tejpar du på ett papper ovanpå och skriver den nya adressen eller hur gör du? Visa gärna bild :)

/ ElinH

Anna
0

#10 Ja, tejpar på papper på framsidan så snyggt jag kan ;)

Har även andra pappkuvert från ÖB tror jag, som jag använder ibland. Där finns en ruta som man ska skriva in adressen i, vilket blir lite snyggare än med tejp och grejer. :P

annaattlid.se

ElinH
0

#11 haha, ser framför mig hur du står där med silvertejp och tejpar dit en A4 ovanpå lite snett och knöligt sådär :P hahaha ;)
Ska kolla på ÖB någon dag, de verkar ju ha bra vadderade kuvert också vad jag har hört.

/ ElinH

Anna
0

#12 Hahah det var i princip så det såg ut i början! ;) Nu försöker jag fixa det så snyggt det går.

annaattlid.se

LindaKarlstrom
0

#11. Jag har bara sett vadderade kuvert på ÖB, tror jag får söka bättre nästa gång :-)

jojjehanna
0

Håller med #4 men det har bara hänt mig en gång. Kunden erbjöd sig att skicka tillbaka bilden men jag sa att det ej behövdes. Skickar i pappkuvert men det hände ändå.

Förstår inte hur ni kan skicka tillbaka i samma hårda kuvert ni får fotona i för jag har ofta beställningar till flera kunder varje gång så ett kuvert skulle inte räcka.

ElinH
0

#15 Precis, tänkte så jag med. Var köper du dina kuvert du skickar vidare någonstanns?

/ ElinH

Anna
0

#15 Har jag fler beställningar till olika kunder använder jag mig av andra pappkuvert. :)

annaattlid.se

Lininaa
0

Det har aldrig hänt att bilderna har varit vikta eller liknande, dock hade ena hörnet av en bild blivit klämt någonstans mellan fotolabbet och mig en gång. Skadan var inte stor och syntes inte mycket om man inte vinklade bilden och verkligen tittade efter. Jag skickade med en lapp och sa att jag kunde beställa en ny bild om dom ville det men dagen efter fick jag ett mejl från dom där dom sa att det inte behövdes :)

jojjehanna
0

#16 köpte ett stort lager på quill.se en gång och de räcker än. Köpte A¤ storlek och skickar även mindre foton i det.