Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 540 ggr
IsabelleJannie
0

Kritik på hoppbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha lite kritik på dessa bilder. Mvh Isabelle

IsabelleJannie
0

bild 2

IsabelleJannie
0

bild 3

IsabelleJannie
0

bild 4

IsabelleJannie
0

bild 5

IsabelleJannie
0

bild 6

IsabelleJannie
0

bild 7

Hannybee
0

Jag orkar tyvärr inte komentera så många bilder, men jag tycker i allmänhet att din logga är för stor… Den stjäl uppmärksamheten lite. Fortsätt jobba! :)

Xanon
0

Som #7 säger så är det för många bilder för att orka kommentera alla, två eller tre stycken är lagom. Tycker att alla bilder ser bra ut, förutom att…

#1 Tycker jag är konstigt skärd, vinkeln är bra men skulle vilja se hela ekipaget.

#2 Bilden har för mycket rörelseoskärpa och är oskarp. Använder du blixt? Försök i vilket fall att redigera bort blixt-blänket i hästens öga. Jag använder aldrig blixt när jag fotograferar hästtävlingar, man vet inte hur hästarna reagerar på blixtar.

#5 För tjat beskärd. Hästens är avklipp. Samma sak med blixt-blänket här.För min del så är avfallningsbilder sällan kul at titta på, och den här tycker jag är nästinpå lite otäck.

Annars så är bilderna fina och tagna i rätt ögonblick, kan dock hålla med #7 om loggan. Bra jobbat, fortsätt så.

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

IsabelleJannie
0

aa men jag har fottat med blixt bara för att jag känner ekipagen och deras hästar. blir det bra om man fottar utan blixt?

FeliciaS
0

#9 Självklart blir det bra om du fotar utan blixt! ;) Resultatet blir mycket bättre… Det är onödigt att använda blixt annat än om du inte vill ha ett speciellt ljus, om det är väldigt mörkt etc.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

IsabelleJannie
0

Okej men kan det inte bli suddiga bilder då? ibland när jag fottar så blir hästen oskarp och bakgrunden skarp, eller tex frambenen på hästen blir suddiga

Fridalej
0

Loggan är för stor, bilderna i allmänhet är ganska oskarpa faktiskt och jag tycker de är ganska tråkiga.
Tycker själva ekipaget är i antingen höger eller vänsterkant, aldrig riktigt i mitten. Vilket gör att man kollar på loggan/hindret först.

Synd att hästens öron är klippta på bilden hon ramlar av på, för den var annars helt klart bäst. Bra fångat läge. :)

Min kompis här brevid skrattade lite åt "tjejen med de fula skorna" så jag antar att hon haft fokus på dem, och vid närmare koll så ser jag också att huvudet på tjejen är oskarp och det är skarpast i "mitten" på bilden = på stövlarnas parti. Jag skulle vilja ha mer luft över huvudet, att hon vrider om händerna och att ponnyn slappnar av i sin underhals. Just nu ser det spänt ut.

Resten av bilderna är bättre, Bild 4 - kanon! Gillar verkligen färgen och farten i bilden - bra jobbat!!

pessimisten
0

nämen vilka fula stövlar! Skrikandes