Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 286 ggr
Loviiisa
0

Isaberg 5/10 - 08?

Jag tänkte bara höra mig för om det är någon härifrån som kommer vara och fotografera på Isaberg (utanför Jönköping) den 5 oktober? Det är DIV III ponnydressyr (LC:2 förklass och sen Ryttartest), framridning utomhus och tävling inomhus. Jag, tillsammans med 3 ryttare från min klubb ska upp och tävla.

Om ponnyn jag ska tävla ser lite snyggare ut (hon har soleksem och är därför inte jättesnygg i manen och svansen för tillfället) så skulle det vara roligt att få lite ordentliga kort från när, i alla fall jag, rider.

(omg 2 kommer gå 2 nov i Vissmålen och finalen den 16 nov iVärnamo)

HBKbruden
0

Jag kanske åker dit och fotografera, går klasserna ute alla omgångar? Du ska rida förklass med? Roligast att fotografera "vanliga" klasser.

Anna
0

Hade tänkt att komma men tyvärr blir det nog lite tajt med tidsplanen…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Loviiisa
0

Detta blir ju min och Winnies första lokala start. Vi startar både LC:2 och Dressyrtestet (tävling inomhus, framridning utomhus som nämnt ovan). Hon har varit ute lokalt med annan ryttare tidigare men det var ett par år sedan nu, vet inte riktigt hur hon kommer reagera. Hon har en tendens av att spänna sig en massa och trippa en del, men eftersom jag ridit henne till och från i 3 år så hoppas jag ändå det går skapligt (även om hon är minst sagt speciell lilla Bittsen). Mitt mål är i alla fall att försöka få runt 60%, ska givetvis göra mitt yttersta men att göra det bästa jag kan av förutsättningarna som råder är det enda som går Glad

Hoppas i alla fall någon kommer dit, jag samlar foton från varje dressyrtävling tillsammans med protokollen i en pärm. Men eftersom ingen vill ha ansvar för min dyra lilla kamera på tävlingarna så följer den inte med = inga kort. Om det är någon som kommer till de andra två deltävlingarna så säg till! Dessutom kommer Winnie nog se bättre ut i November, hon är känslig för sol/knott/mygg och kliar sig en del i man och svans (ser okej ut sålänge man inte fotograferar svansen rakt bakifrån). I Nov/Dec så har allt läkt och manen och svansen är tjock igen. Kommer förmodligen vara stubbad på första tävlingen nu, men hon är snygg i det också.

Varvida bilderna tas på framridningen eller tävling spelar ingen större roll. Men kan ju säga att jag är rätt kräsen med vinklar och att allt annat ska stämma överrens på foton.

Anna: Finns det någon chans att du dyker upp den 2 nov eller 16 nov annars?

Anna
0

#3 Är inte helt omöjligt, ska kika mer på det… :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se