Akut hjälp!
Skulle ladda in bilderna som finns i kameran till datorn nu, för vi åker till Greklnad nästa vecka. Men det funkar inte! Har en Canon EOS 400D, sätter i USB kabeln och gör som vanligt men när jag sätter på kameran så tar det ca 5 sekunder så är det en lampa på kameran som blinkar rött..
Vad kan detta bero på?
Slut på batteri i kameran? Sitter minneskortet i?
Kolla sladden också, den kan ha blivit glapp eller kanske ett annat USB-uttag på datorn?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#1 Har kollat allt det du säger och det är som det ska.. har testat båda portarna i datorn också =/

Har för mig att om det bara är en batteriplupp kvar så kan man inte ladda in på datan.. Gick inte på min Nikon (d40) så testa ladda isåfall :)
Annars kan du ju testa med en minneskortläsare om du har någon eller känner någon som har!
/ ElinH
#3 det är fullt ;)
#4 Har ingen och vet tyvärr ingen som har heller =/
Det går ju alltid att köpa. dom är inte speciellt dyra..
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
självklart gör det de, men det är inget jag känner att jag behöver så det vill jag inte ha. nu är det nog inte något sånt fel hoppas jag utan antagligen är det datorn som krånglar. Den börjar bli gammal och funkar inte alltid som den ska …
#7 Skriv gärna sen och berätta hur det går.
/ ElinH
Hoppas det löser sig!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Testa på någon annan data och se ifall det går :)

stoppa in minneskortet i datorn ? det gör jag, går snabbare ;P

#11 Eftersom hon inte har minneskortsläsare så kan det bli lite svårt.
Men det går alltid att höra av sig till Canons kundtjänst och se om man får någon hjälp.
Sen kanske en minneskortsläsare kan vara något att tänka på eftersom det är smidigare och du spar på kamerans batterier.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Har också en Canon EOS 400D som beter sig så, men brukar bara låta den hålla på så kommer menyn upp efter någon minut eller så :)

#12 oj, missade det ^^
Hoppas i vilket fall som helst att det löser sig! :) men som #12 säger så tkr jag också du kanske borde fundera lite på en minneskort läsre den är smidigare och du behöver inte använda kameran för att läsa in bilder! :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
tack för alla svar men nu har jag (äntligen) fått det att fungera =)
Hur gjorde du? :)
#17 Jadu, jag vet inte x) jag satte in den som vanligt, gick och drack vatten och när jag kom tillbaka funkade det igen … fråga mig inte vad som var fel, har ingen aning ;)
#18 Men du borde skaffa en minneskortläsare nu iaf, om den krånglat en gång kan den göra det igen så ta inga risker!
/ ElinH
#18 Den blinkar rött när den tänker, alltså förbereder bilderna att hamna i datorn, är det många bilder kan det ta en bra stund :)
Det var antagligen det, det berodde på :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

det är väl lampan som visar att minneskortet jobbar? det varnar väl bara för att man inte ska plocka ut kortet när lampan blinkar? min blinkar till när jag sätter igång kameran och när jag kopplar den till datorn för att föra över bilder.
#21 Precis :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se