Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 348 ggr
Clownfejs
0

Nikon D40/18-55II

jag har tänkt köpa denna kameran, Men jag vet inte om den är bra eller om den är dålig eller bra :/

om den har auto fokus eller inte.

Eller om den är snabb?

bra bilder och så. För detta rä min egen akmera ch jag tycker bätre om dessa för dom e störra och hålla i och är stadigare :)

laFleur
0

Du borde åka till någon affär och känna på olika kameror så greppet passar dig. I och för sig gjorde inte jag det men jag hade tur att få tag på en kamera som passar bra, köpte den begagnat för en billig peng.

D40 har inte autofokus i huset så om du vill ha det måste du hitta objektiv som har.

Snabbheten har jag ingen aning om men om du söker lite på kameran så får du upp all teknisk information.

Mvh Jessica

Belindaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Nikon D40 som jag är jätte nöjd med! :) För mej är greppet också perfekt och egentligen har jag nästan bara positivt att säga om kameran…men då är jag ju inte så duktig på allt sånt där, så saker som inte jag bryr mej om än så länge kanske den är dålig på..;)

Bifogar en bild tagen med den! :)

Clownfejs
0

tackar :)

Flaxii
0

Har också en D40 som jag är mycket nöjd med. Som på Nikons alla systemer så är den snygg med snygg meny, skönt grepp och bara <333 Dock så har den ju inte autofokusmotor i huset, så vill du ha det så måste du köpa objektiv med motor, men det finns ju ett ganska stort utbud numera så det är väl inget större problem.
Men du skriver att du vill ha ganska mycket kamera att hålla i? Då skulle jag nog satsa på en D80 istället. D40 har de ju gjort liten (därav ingen autofokusmotor i huset) för att den ska passa nybörjare och som familjekamera, men vill man ha mer att hålla i så är det nog inte något att satsa på. Men jag vet ju inte hur du uppfattar är mycket att hålla i, så jag råder dig att åka ut och provhålla olika kameror och om möjligt testa dem.