Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 1481 ggr
Magster
0

Kritik önskas, hingstsläpp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bild togs på släppet på Basolmen nu i början av maj. Tittade igenom bilderna och ögonen föll konstigt nog på en till synes misslyckad bild, men som sedan blev något av en favorit.
(ramen är till för mina DeviantART-bilder)

Skulle vilja ha lite kritik på bilden och om den är speciell för fler än bara mig.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Som sagt, jag gillar den skarpt!

På något sätt känns den inte 110% fulländad - men jag kan inte sätta fingret på vad jag saknar i den… Hm.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

#1 Ett bättre namn? ^^

Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#2 Kanske ^^

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lueur
0

tyckte namnet var klockrent.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Marija
0

Håller med #4. Bilden är underbar!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

OliviaJ
0

Jättesnygg & annorlunda! :)

Amandaaa
0

Jag gillar bilden mycket :)!

hhannaz
0

Annorlunda  men otroligt snygg! Jag fastnade för den direkt! =)

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Flaxii
0

Jag fastnade också för den. Det är något speciellt med den…

IdaL
0

Förstår tanken med den och den är väldigt fin :) Texten stämmer bra in ;D

Hannybee
0

Supersnygg! ;)

Lizzan
0

Den påminner om Bob Langrish bilder

pessimisten
0

Jag tycker att den där bilden var tråkig och ganska fantasilös, den var helt enkelt ganska misslyckad.

Dessutom var den oskarp och fokusen ligger på fel ställe.

Texten var ganska lame, you know! :)

divansson
0

#13 gud vad avundsjuk man kan vara! :P

laFleur
0

Gillas skarpt! =)
Jag vet inte, kanske liiite mer skärpa men absolut inget som drar ner betyget mycket. Provat den i svartvitt?

pessimisten
0

#14 hahahaha varför skulle jag vara avundsjuk? På en hästbild? Nej du, jag skulle inte tro det!

Hannybee
0

Måste bara säga en sak till…

Den kanske inte är helt tekniskt korrekt och så (vad vet jag om det? xD) men jag får, i och med både bilden och texten till, en känsla av efterlängtad frihet och stark samhörighet. Då spelar det inte så stor roll om den inte är "perfekt" tagen. I det här fallet är känslan viktigare. Det tycker i vart fall jag. :D

cattiskarkkainen
0

#13 Avundsjuk eller ej, att bara skriva det negativa är ganska tråkigt det också. Försök istället att ge konstruktiv kritik, eller strunta i att kommentera. Men med tanke på ditt namn är du väl något slags troll.

Jag gillar idén och farten i bilden. Synd bara att den är ganska oskarp. Jag skulle gärna vilja se den utan den svarta ramen. Helt okej namn.

pessimisten
0

#18 Troll? Jag är faktiskt en människa!

Hon ville ha kritik, så jag gav henne kritik.
Jag är bara ärlig, tillskillnad från andra.

neonrosa
0

Jag gillar idén och namnet, men jag tycker inte om att kvalitén är så pass låg..

Denna kommentar har tagits bort.
Jojaton
0

#19 Den kritik hon menar är nog konstruktiv kritik, vilket betyder att man säger både positiva och negativa saker med i det här fallet bilden.

Tycker du ska ta och läsa [http://www.hastfoto.ifokus.se/Articles/Read.aspx?MessageId=04ab551b-ebf3-4779-8633-5f58af826a62&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup](den är artikeln).

Magster: Bilden är fin, men skulle önska att den inte var riktigt så oskarp - förstör känslan lite.

#17 Håller med dig, känslan är viktigast!

Johanna - Instagram

Magster
0

pessimisten Vet inte vad jag ska säga. Bilden är en smaksak men lite mer konstruktiv kritik hade ju inte skadat. Blir inte så himla glad då jag själv tycker att bilden spelar mer på känsla än strikt kvalitét och får höra endast skit.
Men dessutom så tar jag inte folk med ditt användarnamn och omogna beteende så seriöst heller.
Och btw, hur kan fokusen ligga på fel ställe om det enligt dig inte finns nån? ;)

Tack alla ni andra för det fina kommentarerna, håller med om kvalitén men tycker också att det faktiskt ger lite hardcore feelings "you know ;)".

Medarbetare på Hästfoto.

IdaT
0

Jag gillar den på något sätt, fast med den känslan skulle jag gärna vilja ha den lite rörigare, typ en häst som är vid den bruna hästens rygg något. Men det är nog en av dom bästa misslyckade bilder jag har sett!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

annikamedstortA
0

Tyckte om namnet och konceptet, men en sak jag inte är riktigt förtjust i är placeringen, alltså att det är två huvuden tätt inpå varann i ett hörn, sen kommer plötsligt en stor kropp, skulle vara snäppet finarer om det var lite mer utspritt :) Men annars tycer jag att den förmedlar en mycket fin känsla!

Fin bild!

Hannybee
0

#22, Jaa, visst är den. ;)

pessimisten
0

# 23 Om du ändå inte bryr dig, varför svarar du då?
Kan du inte ta kritik eller?

ElinH
0

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om bilden, den är helt klart fin men känns inte helt 100%.
Jag gillar inte att hästarna längst frams huvuden är avklippta och att man ser så lite av hästarna bakom. Det blir bara en hästkropp man ser och jag tror att det hade blivit bättre om du tryckt av någon tiondels sekund senare. :)
Jag gillar ramen och texten, känns riktigt proffsigt!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Magster
0

pessimister Jag lämnar ingen utanför :)**

annikamed & Manet** Jo, lite senare avtryckning hade nog inte skadat faktiskt. Det är lite mycket kropp och för lite huvud så att säga.
Ramen använder jag på alla mina DA-bilder, så tack :)

Medarbetare på Hästfoto.