Kritik önskas
Har två bilder som jag skulle vilja ha kritik på. Båda är fotade på en dressyrtävling som hölls på tippen förra veckan.
Fler bilder från dressyrtävlingen finns på www.fridawestergrenfoto.se
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
#0 Är verkligen jättejättejättefin! Du har fångat ett bra steg, hästen är urläcker och likaså bakgrunden. Känns som om ekipaget är något centrerat - mer luft framför och mindre bakom. Ser ut som om den lutar något till höger, den är också lite för ljus på min skärm. Annars mycket fin!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#2 Tack så väldigt mycket! Okej, ska försöka ordna det. Ja, den lutar lite, men det är lite svårt att göra något åt det. Antingen blir bakgrunden sned eller så blir hästen det. Tack!
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Bild 1 : Älskar denna ! Tycker det är en väldigt fin del av steget och hästen ser frammåt och glad ut och det är inget i bakgrunden som stör - jättebra!
Det jag skulle vilja göra för att få den ännu bättre är att räta upp bilden, jag tror inte att hästen kommer se sne ut om du rätar upp bakgrunden tror det skulle se bättre ut bara eftersom ryttaren ser lie för frammåtlutad ut nu.
Sen är det ju lite utfrätt i svansen, schabraket och på ryttarens ridbyxor men det är ju svårt att fixa till :) Skulle också vilja se att benen var lite mörkare för det känns alldelens för ljust.
Bild 2 : Denna är inte lika bra som första men steget är underbart på denna häst! Skulle vilja se lite mer luft framför hästen inte mycket med lite till iallafall. Sen är det väldigt synd att bakgrunden är så pass rörig som den är :/ Skulle också vilja se bilden lite mer ljusare för hästen känns lite för mörk men det kan vara min skärm också som är felvinklad.
Bra jobbat!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#4 Tack så väldigt mycket! Visst ska försöka ordna det nästa gång jag öppnar mitt photoshop. Det är lite ljust vid benen eftersom dammet från underlaget flög omkring och lystes upp av solen, vilket fick det att bli väldigt ljust.
Okej, tack! Tyvärr är det orginalet så kan inte göra mycket åt att få mer luft framför. Ja, det är synd. Ska försöka göra den lite ljusare, nja tror inte att din skärm är felvinklad. Tack så mycket!
Hälsningar Frida
fridawestergren.com