Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 488 ggr
IdaL
0

Bildförsäljning

Hejhej! :)

drar upp de här om bildförsälning nu igen och min fråga e du HUR gick de till FÖRSTA gången du sålde en bild?

Föld fråga:  I vilket sammanhang sålde du bilden och hur fick kunden reda på att du sålde bilder?

Lininaa
0

Första kunden jag hade var förra sommaren, efter Fjord SM. Det gick inte till så annorlunda mot vad det gör nu. Hon valde vilka bilder hon ville ha av provbilderna jag mejlat henne, hon satte in pengar på mitt konto och jag mejlade över bilderna till henne. Hur hon fick reda på att jag sålde bilder minns jag inte riktigt.

IdaL
0

#1 Okej. men första gången du fota privat asså inte på tävling då?

IdaL
0
ElinH
0

Första gången med hästfotografier var förra sommaren då jag fotade under ett ridläger där jag jobbade som ridlägerledare och sedan sålde bilderna på CD. Jag berättade det för alla på lägret och deras föräldrar. De betalade kontant till mig (70:- tror jag de var).
Det gick iaf bra, nästan alla köpte och var nöjda.

Innan har jag sålt till en tiding när jag praoade där.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

IdaL
0

#4 Okejj :) Men om vi säger privat då? Asså hemma hos folk? Hu får dom reda på att du säljer bilder??

neonrosa
0

Första gången var nyligen, jag hade varit hos min kompis medryttarhäst och fotat ponnysarna där och sedan kontaktade ägaren mig som av en slump hittade min sida här på iFokus. Hon köpte 7 digitala för 200:- =)

IdaL
0

#6 Okejjs ^^

Cavello
0

Första gången jag sålde bilder var någon gång förra året efter en Welshutställning. En uppfödare kontaktade mig och köpte ett gäng digitala bilder, och sedan har det rullat på. Skoj! :D

IdaL
0

Kul :) Har tjänat mina första pengar nu! :) 200kr SUPER stolt xD

Mari
0

Första gången privat var genom en kompis, hennes mamma ville ha bilder på sina hundar så jag åkte dit och fotade.
sen gjorde jag iordning bilderna och la ut dem på hemsidan, skickade en länk till henne så fick hon välja ut vilka bilder hon ville köpa och se åkte jag hem till henne (åker förbi där varje dag) och lämnade bilderna och jag fick pengar :)

så privatfotograferingarna jag vart på har vart genom kompisar eller kompisars kompisar, har även några på gång nu efter jag vart på tävlingar och satt upp lappar :)

#9 Grattis! Va kul :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaL
0

#10 Okejjs ^^ Tack :) "ryktet" verkar ha spritt sig för har en till som vill nu x')

Mari
0

#11 Härligt :D Ryktet sprids snabbt om någon är nöjd med sina bilder ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaL
0

#12 Jag märkte de ^^ De känns i alla fall väldigt bra! :D

Lagerquist
0

Hmm.. första gången var nog till.. eller första digitala bilden var till en tjej som mejlade mig efter Täby SM förra året, har jag för mig och första utskriften var till min faster ;)

LindaKarlstrom
0

Första digitala bilderna fotade jag åt dom som hade sina hästar i ett stall i byn, min dåvarande sköthäst stod där på sommarbete och då luskades det fram att jag fotade mycket. Första framkallade fotot sålde jag till en total främlig på en hopptävling, och ca 1½ år senare träffade jag samma ponnypappa som köpte fotona, och då tackade han så mycket för dom! :O

Emelie-G
0

Första gången jag sålde var förra våren, jag hade fotograferat hopptävlingar på stallets gräsbana och en ryttare fick av en slump reda på min hemsida och mailade mig. Det gick till ungefär på samma sätt som nu - hon valde ut vilka bilder hon ville köpa, satte in penggar för dem på mitt konto och jag skickade sedan en CD med bilderna till henne.