Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 548 ggr
HBKbruden
0

Nytt telezoom

Nu har köpt ett tamron 70-200 2,8 till min pentax, oj så stort och tung och ojojoj vilken kvalitet.

Nu ska det fotas!

laFleur
0

Grattis, hoppas vi får se lite bilder sen =)

neonrosa
0

Grattis till ett toppenobjektiv =)

Colt
0

Lyckost!! :) Det objektivet står här näst på min inköpslista! ( När jag blir rik)

HBKbruden
0

Tack alla! Ja, bilder det kommer att komma, ska nog på tävling imorgon, dressyr häst om regnet håller sig borta..

Tagit några bilder i hagen, på leriga och geggiga hästar:P men objektivet håller kvalitet :)

Metinia
0

Vad kostade det?

HBKbruden
0

Det kostad 7000:-, köpt hos cyberphoto nytt.

Lininaa
0

Kul, grattis!

Katter3
0

Grattis! Vill också ha ett sådant, men är lite pank. ;)
Får man se någon bild? :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

OliviaJ
0

Vad kul, grattis! :)

Magster
0

Välkommen i klubben! :)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Emelie-G
0

Vad roligt, grattis till köpet! Äger själv Sigmas version av det :)

HBKbruden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har knappt hunnit testa det, regnet har stått som spön i backen, men igår sken solen och jag gick ut och tog några bilder på unghästen.. Här kommer ett porträtt

HBKbruden
0

Öppna bilden i nytt fönster

Mari
0

Är cyberphoto bra? Alltså med leveranser och sånt ? Inge strul?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Emelie-G
0

#14 Ja! Har visserligen bara beställt därifrån två gånger, men det har då gått utan problem och med snabb frakt.

HBKbruden
0

# 14. Ja! :) Jag tycker dem är klart bäst inom foto. Jag har beställt allt därifrån, kamera och 3 objektiv under åren.. Och aldrig har det varit några problem för mig. Sen är dem inte alltid billigast, men jag betalar hellre några kronor mer och är säker på att jag har bra kundservice och snabb leverans än massa strul.

HBKbruden
0

Ps. Ni får gärna slänga en kommentar på bilden :)

Mari
0

#12 Tycker bilden ser jättebra ut! Ska nog köpa ett sånt objektiv jag med, dock tycker jag inte att den är knivskarp men skarp är den!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

HBKbruden
0

# 18 Tack för ditt svar :) Jag kan inte annat än rekommendera det hittills, men sen har jag inte testat av det riktigt än.

Hur kan du bedömma om det är knivskarpt eller "bara" skarp?

Mari
0

#19 Ja men det kan ju vara inställningarna man hade också så det kanske ger jätteskarpa bilder :P

Alltså om man förstorar upp bilden i ett nytt fönster så stort de går och sen kollar på tex. konturerna i hästens ansikte så ser man ju att det inte är knivskarpt, utan bara skarpt om du förstår hur jag resonerar xD

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

HBKbruden
0

Någon mer som vill lämna en kommentar?

# 20. Du kanske har rätt, jag bara va lite nyfiken om du utgick från min bild (som inte än hundra enligt mig själv heller) eller om du testat objektivet själv.

Mari
0

#21 Nej utgick från din bild, har aldrig ens sett objektivet irl så jag har ingen aning, trodde bara att du la upp den bästa bilden du fått med objektivet :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se