Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 599 ggr
laFleur
0

Dressyrsiluett-kritik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 21 september var det en lokal hästdressyr i närheten. Den här bilden är tagen vid upppvärmningen och jag skulle vilja ha konstruktiv kritik på den!

Jag har ändrat lite kontraster i efterhand och klonat bort en liten sak som störde enormt mycket.

Tacksam för svar.
Mvh Jessica

Jappeloup
0

du lyckades jättebra med siluetten, men kanske skulle tona ner eller ljusa upp bakgrunden, den tar all uppmärksamhet från motivet,

kan inte säga så mycket mer, är ju inte expert än, Oskyldigkanske skulle ha hållit tystTyst

Marija
0

En mycket fin bild som hade blivit ännu bättre om bakgrunden varit helt ren (t ex bara träd). Du har fångat ett bra steg, och du har ramat in ekipaget snyggt, bra komposition. Gillar ljuset på hästens länd och kors, tror att det hade framhävts ännu mer om ryttarens ridbyxor varit mörkare (fast nu är min skärm väldigt ljus). Men en mycket fin bild :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

laFleur
0

#1 Tack så mycket! Bakgrunden var så i färgerna, har inte ändrat dem något, men kanske ska fundera på att mätta ner färgerna lite…

#2 Tack =) Kanske går att göra hela ekipaget lite mörkare så ridbyxorna inte syns.. på min skärm ser man de inte, men min är inte kalibrerad!

Anken
0

Tycker att bakgrunden syns alldeles för mycket. Känns som du har fått inspiration ifrån Annas bild..Tycker att det är lite synd för jag gillar orginella bilder.

Emelie-G
0

Gillar idén och tycker att du har fått till silhuetten riktigt bra! Tycker dock att bakgrunden är lite för framträdande.

OliviaJ
0

Håller med dom andra om att bakgrunden är lite för rörig, annars tycker jag den var fin! :)

laFleur
0

Tack så mycket allihop!
Ska försöka minska färgen på bakgrunden så får vi se.

#4 Annas bild??
Jag kan säga att jag inte "snott" iden från någon, har inte sett bilden ifråga och då kan det vara lite svårt. Ber om ursäkt om den är för lika.

laFleur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bilden med lite mindra färgglad bakgrund. Blev det bättre?
Dock snabb och slarvig redigering men jag antar att ni förstår…

ElinSvensson
0

#8 vad är det för ngt i bakgrunden, i vänster kanten ?

laFleur
0

Vänsterkanten?
Siffrorna? Från en skjutbana tror jag… om det var det du menade?

ElinSvensson
0

ah, tyckte det drog till sig blickar, fast jag vet dock inte om jag gillar det eller inte.

Hade varit lite häftigt om du hade fått färg på löven eller något, en riktigt höstbild ;) Men tycker den var fin, du lyckades bra med siluetten :)

laFleur
0

aha okej =)

Tack så mycket! :)

laFleur
0

någon mer?

IdaL
0

Jag tycker den är jätte fin ^^ Kanske de hade varit fint med s/v bakgrund ? Men bra gjort i alla fall har inte någon större kritik på den förutom de där vita grejerna i vänstra hörnet skulle kunna klonas bort då min blick gärna vill hoppa till de x)

laFleur
0

Tack så mycket!

Magster
0

#0 Tycker det är en riktigt snygg siluettbild, men bara det är bakgrunden är i fokus och inte ekipaget.

#4 Nog för att jag kan hålla med dig om likheterna men jag tycker det är fel att påpeka om att en bild är inspirerad av en annan, nästan lite ankladange. Det är som att säga "ser att du inspirerats av XXX' bild, som OCKSÅ är ett porträtt på en häst". Det är fel att säga att en bild är oorgniell bara för att den liknar någon annas, för det gör de alla, på något sätt.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

laFleur
0

Tack, att bakgrunden är i fokus grämer mig en del… fokuserade dock på hästen så kameran måste fokuserat fel… ska försöka göra om den om jag kan =)

Anken
0

#16, jo fast alla har en åsikt och jag tycker den är sjukt lik, jag menade det inte som anklagande utan som ett påpekande. Bilder kan vara likadana men eftersom bilden i sig inte är något som finns i allas fotoalbum så menade jag det som en fråga/påstående och inte som en anklagelse. Orka att alla ska dryga sig när man kommenterar en bild, kan man inte ta kritiken så får jag väl sluta ge den då.

laFleur
0

#18 Jag tar åt mig all kritik jag får för att frsöka bättra mig.
Angående det faktum att bilden kanske är lika kan jag tyvärr inte påstå att jag stulit iden, jag vet inte ens vilken blid ni pratar om och då kan det bli väldigt svårt.