Kritik - redigerad bild på åringar

Tycker att den är jättefin! Får inte känslan av "too much"… Tycker att det är en fin och stämningsfull bild.
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.
Håller med #1
Tycker också att den är jättefin. Älskar ljuset, wow! Som #1 säger, stämningsfull bild!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Otroligt vacker! Kan man få se den i orginal? Jag kan tänka mig att den är fin även där :D
Jag älskar den! Vill liksom #4 även se orginal.
#6 Jättebra redigering!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Får en riktigt mysig känsla av den där bilden. Lite Black Beauty och hans mamma eller nått…
Tycker du fått till det otroligt bra med tanke på orginalet, få som ser sånna möjligheter i sånna bilder!
Bra gjort! :)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Superläckert! Gillar verkligen ljuset och tonerna i bilden.
Jättevacker redigering, ljuset ligger verkligen perfekt!
Bra gjort, jag gillade den redigerade!

Hur gör man såndär redigering egentligen?
# 12. det undrar jag med, vílka verktyg använder ni?

Jag tycker om den jätte mycket. Jag älskar ljus och mörka bilder precis som den här :D
ÅH! Helt underbar redigernig! Som många påpekat så är de stor stämning i bilden. den ger mig en känsla av typ black beauty som #8 säger
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
putt, önskar svar på 12 och 13
Tack, alla som svarat och som uppskattar bilden! :D
#12,13 Själv använde jag mig av bl.a kontraster, vanliga penselverktyget, mättnadsinställningar och "dodge & burn" (svenska?). Olika verktyg passar till olika bilder, det beror på hur mörk resp. ljus originalet är. "Burn" är oftast mitt huvudverktyg. Bilder med starkt ljus på hela motivet passar sällan till denna typ av redigering. Det blir snyggare om hästen blir belyst av en ljuskälla snett framifrån eller från sidan eftersom skuggorna som uppstår får hästen att "träda ut" ur mörkret. Om hästen saknar skuggningar så ser den oftast påklistrad ut.
På ett sätt tycker jag om den, men på ett annat känns den lite.. vad säger man.. "too much".