Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 667 ggr
Lagerquist
0

Kritik: Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en bild på min fd medryttarponny Briana som tragiskt nog gick bort i våras, lite på grund av det tycker jag väldigt mycket om det här fotot, men jag tycker det är hemskt mysigt ändå.

Vad tycker ni? Vad borde förbättras?

Marija
0

Beklagar :(

Men jag tycker att det är ett jättefint porträtt. Gillar ljuset och kompositionen, det är ett härligt ögonblick du fångat. Hästen ser nyfiken ut och förgrunden förstärker den känslan. Kanske blir den ännu effektfullare i svartvitt?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lagerquist
0

tack
hade jag inte ens tänkt på, ska testa det (;

Lagerquist
0

Här är en variant i sv/v

Marija
0

#3 Nu blev det svårt, tyckte den gjorde sej bra i svartvit också. Men tyckte nog bäst om färg.. :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Kazibum
0

Jag gillar bäst färg, helt klart

pessimisten
0

Bilden var inte speciellt bra, tycker jag.

Den var ganska tråkig och hästen var tjock! :)

Granatapple
0

Jag gillar bilden, har en mysig känsla över sig :) Motljuset gör verkligen bilden.

Lagerquist
0

#4&5 Jag föredrar nog också färg 8
#6 Kan du definera vad i bilden som är tråkigt? För erfarenhetens skull (;
#7 Tack så mycket! (:

pessimisten
0

#8 Hästen är tråkig, den står ju bara där och ser allmänt dum ut! Bilden hade kanske blivit bättre om du hade zoomat in på hästen.

IdaT
0

Jag brukar inte gilla den typen av motsol, men i denna bild gjorde det sig riktigt bra! Det jag skulle önska är en annan beskärning så att hon blir en lite större del av bilden.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Lagerquist
0

#9 Tack för responsen och din åsikt! (:
#10 Tack så mycket, ja det är ju en smaksak ^^ Jag råkar ju ha en förkärlek till sådana besäkrningar 8>

jojjehanna
0

Alldeles i nedre delen av bilden tycker jag att det finns två små mörkare fält som sttjäl blicken. Sen skulle jag prova att ljusa upp hästen något för att se om det blir bättre (kan bli sämre).

Anna
0

Håller med #12, blicken dras från hästen till de två mörka fälten nere i bild, eftersom hästen är så underexponerad och inte innehåller så mycket detaljer (inget negativt, tycker det är läckert - om du tar bort fälten i nederkant).

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lagerquist
0

Testade ta bort det jag antog att ni menade 8> Menar ni något sånt här måntro? (:

Lagerquist
0

Hmm.. färgerna blev lite udda nu… kan bero på mitt photoshop som förstärker allt 8>

jojjehanna
0

#14 ja, men nu retar jag mig lite på den ljusa fläcken rätt långt till vänster. Aldrig nöjd ;-)

Lagerquist
0

#16 Haha, ska testa klona när jag kmr hem ;D Rätt ska ju vara rätt… 8>

Denna kommentar har tagits bort.
Lagerquist
0

#18 Inget illa ment, men den här tråden var skapad i syfte för kritik till min bild som jag postade i första inlägget,så jag skulle bli tacksam om du postade din i en egen tråd, blir enklare att hålla reda på också ;)

Elvira63
0

Ursäkta, men vart tog min bild vägen som jag la hit igår? Någon som tagit bort den?

Den här bilden tycker jag är jättefin. Min dotter har tagit den på sin ridlägerhäst.

Anna
0

#20 Trådskaparen vill att hennes tråd ska hållas ren från andra bilder, du får gärna skapa en egen tråd isåfall.

Dessutom är det meningen att man ska lägga upp bilder man själv tagit.

Mvh Anna

annaattlid.se

Elvira63
0

Jag trodde det var en tråd för alla som ville ha sina bilder kritiserade! Missuppfattning m a o!

Anna
0

#22 På rubriken kan man tro det =)

Men som sagt, du är välkommen att posta bilder i gemensamma trådar eller starta egna.

annaattlid.se