Batterigrepp
Varför andvänder man ett batterigrepp?
Dels för att kunna hålla kameran vertikalt på ett bekvämare och behändigare sätt. Dels för att få extra batteritid då ett batterigrepp rymmer fler batterier. De har även ofta en extra avtryckare som är smidigt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
När man köper ett batterigrepp, ingår alla de där extrabatterierna som man får plats med då? Eller är det nått man måste tänka på och köpa också?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2 Nej, oftast ingår det inte några batterier utan det får du köpa till :)
#1 ókej tack för jälpen
och för att se cOOl ut förstås, har ni glömt de? :O
haha, skojja ;)

#5 Helt rätt
Klart man köper ett VG för att få kameran att SE biffigare.
Nä jag tycker det blir mer stabilitet i huset med ett sånt grepp. Sen blir det helt klart skönare att fota vertikala bilder om man har avtryckare på den, tyckte det var hur obekvämt som helst när jag testade en 5D utan.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Tror ni att det är värt att att köpa ett till D50 trots att den inte har någon avtryckare?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Ska jag satsa på ett när jag köpt mitt objectiv har en caon eos 450d
#7 vet inte vad D50s BG kostar, men ja jag tycker nog det är värt det.
#9 ca. 1500kr
Är lite inne på det nu innan de helt och hållet tar slut överallt..
/ ElinH
#10 jag gav lite mer än 1600 för mitt till min D200, det har extra avtryckare (guld värt). är kanonnöjd och har inte tagit av det sedan dess ;)
Slå till, tycker jag.
Hej!
Jag har ledproblem och får ofta väldigt ont i handlederna när jag har fotat ett tag.
Jag har en EOS 400d + Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro (eller likande objektiv iaf, har det inte i närheten för närvarande..) när jag fotar hästar.
tror ni att det skulle funka med att köpa ett batterigrepp för att få kameran mer balanserad, för just nu känns den väldigt framtung.
Funderar också på ett stativ men jag tycker det verkar opraktiskt vid tex hästtävlingar..
#12 Ett battergigrepp skulle mycket väl kunna hjälpa dig tror jag. 400d har ett ganska litet grepp, och med ett batterigrepp behöver du antagligen inte hålla lika krampaktigt om det. Annars kanske ett enbenstaviv kan vara att alternativ då de är smidiga och inte lika klumpiga som "vanliga" trebens.
#10: Jag har en D50 med BG. Helt super! Beställde mitt ifrån Norge då det inte fanns att köpa i sverige. Kameran blirstadigare och såklart "biffigare". Jag fick två batteri till mitt BG!
Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson
#14 Men på de finns de väl ingen avtryckare?
/ ElinH
#15 Nope!
Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson
#16 Är lite inne på att köpa ett sådant, är det värt pengarna trots att det inte finns någon avtryckare? :/
/ ElinH
Jag har ett bg utan avtryckare till min D40 och tycker helt klart att det är värt pengarna ändå.

#18 hur mycket kostade det?
#19 1100:-
#20 Gud, jag trodde det stod "19 1100kr", jag svimmade seriöst av!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

det var inte så dyrt
mitt kostade runt 1.200 tror jag…plus frakt fårn Noge! men de blev ändå inte så dyrt!
Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson