Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 1340 ggr
jillysilly
0

Ett stycke hästrumpa - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min syster klagar alltid på att hennes hästar har en sån ful rumpa! Jag tänkte att jag skulle fånga en på bild, så jag gick ut i hagen och tog några kort. SÅ här blev det:

Jag vet inte om jag är nöjd. Jag skulle gärna velat ha skärpa genom hela bilden, men men. Man kan inte få allt, tyvärr.

jillysilly
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en till..

Anna
0

#1 Jag gillar vinkeln, den är intressant. Dock är ögonblicket inte så bra, jag saknar som du lite mer skärpa på resten av hästen (främst huvudet) och dessutom ser hästen väldigt tåvid ut bak. Nu vet jag inte om den är det, men man vill ju alltid framhäva det bästa ur hästen.

De andra känns oskarp, järnrören i bakgrunden stör och hästen känns lite avklippt nedtill.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Pandoer
0

Haha, tycker hon att tåget har en ful rumpa:P aja, hon är iallafall riktigt trevlig att fota. När jag var där så travade+galopperade hon en hel del i hagen. Då hade hon iof precis kommit dit, så ;P

jillysilly
0

#2 Tack för kritiken! Ja, jag tror den första bilden hade blivit mycket bättre om jag bara lyckats få skärpa på hela hästen. Synd.

3# Ja, det var synd att jag gick förbi när dom precis fått lunch-hö, fanns nog inget i världen som kunde fått dom därifrån. ;)