Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 360 ggr
Pricken16
0

Porträtt kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle gärna vilja ha lite kontruktiv kritik på några porträtt (: På bilden är en arabdam som heter Valetta. hon håller alltid på med sånna här grimaser :D bilden är tagen med en Canon digital Photoshot s40

Pricken16
0

Oktavia.

jag har redigerat bort en grimma.

Bilden är tagen med en Canon Digital Ixus 40.

Pricken16
0

Bello på dressyrtävling.

ett ridspö bortredigerat.

ramen är där för att hästägaren ville ha ram.

Bilden är tagen med en Canon Digital Ixus 40.

Pricken16
0

Cezzarini i hagen Bilden är tagen med min Eos 400d och kitobjektivet

Pricken16
0

tävling på tirk

Bilden är tagen med min Eos 400d och objektivet Sigma DG 70-300mm 1:4-5.6

Pricken16
0

putt

Anna
0

#0 Charmig! Intressant och roligt perspektiv. Vet inte om den hade blivit bättre om hästen haft ögonen öppna, bilden kan förlora lite charm då också. Tycker hur som helst att det lilla man ser av ryttaren stör lite. Bra ljus annars.

#1 Ljuset ser hårt ut, fotat med blixt? Bra uttryck, helt ok vinkel och komposition. Bakgrunden känns klonad? Man ser även att en grimma är bortklonad.

#2 Den h'r gillar jag faktiskt! Intressant vinkel, kanonfint uttryck och bra känsla i bilden. Konvertera till sv/v och höj kontrasterna lite kanske? Hade möjligtvis velat se lite mer av hästens öga för att få mer personlighet i fotot.

#3 Härligt, mysigt uttryck. Däremot tycker jag sällan grimma & täcke blir bra på bild. Skulle även beskära lite tajtare.

#4 Gillar vinkeln, jättebra uttryck. Lite väl gulröda färgtoner och saknar lite skärpa. Trist, kvadratisk beskärnig/komposition, stående kanske skulle funkat bättre?

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Pricken16
0

tack för kritiken. ska tänka på de där sakerna ifortsättningen (:

Bild #2, svartvit och med lite mer kontrast (: -->