Fotoväder
Som rubriken lyder, vilket väder fotar du allra helst i? :)

Molnigt tror jag ^^
Gärna lätt soligt. Visst bilderna blir egentligen vackrare i molnigt väder men också dystrare.
Växlande molnighet, har ju både och då ;) Det är dock lite knepigt med inställningarna då eftersom ljuset skiftar nästan hela tiden.
Molnigt med lite lätt sol verkar vara det "man" vill ha! :) Det blir ju inte så mycket skuggor då heller .. Fler?
Lätt molnighet med solglimtar då och då.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Sol =) Eller, lite lagom med sol iaf :)
Lite mjukt solljus eller vad man ska säga xD Inte superskarpt.

tycker också lite solljus, sådär lagom, inte för svagt men samtidigt inte för starkt heller.. Sen på vissa sommarbilder tycker jag att kvälls-sol är fint :)
Solljus genom dimslöjor gillar jag. Inte så att det är jättestakrt men inte heller molnigt.

Sol, men inte så kraftig :)

Lite lagom soligt, bra ljus utan att det blir för mycket helt enkelt. Och varmt! Usch för att få stå och frysa så att man knappt kan hålla i kameran…
Håller med om att det ska vara varmt … ;)
Säger som #3 =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

En solig höst-eftermiddag är min favorit… det går att få underbara bilder då.

Molnigt med lite sol om det gäller hästfoto, annars klarblå himmel med fluff-moln och sol ^^ mestadels

Lite mjukt solsken, och molnigt.
Det blir inte så fint med mörka, skarpa skuggor.
Lätt molningt men med delvis blåa himelparti och solglimtar, det finns inget vackrare än när solstrålarna spelar över en hästkropps alla muskler ;P
Lite sol och lätt molnigt :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

lätt molningt med lagom sol :)

slippa-frysa-fingrarna-av-sig-väder vill jag ha. sen stoppar det nog bara om det är för skarpt ljus eller om det inte finns något ljus alls;)
Lätt soligt. :)

Svagt soligt. :)

det ska vara lagom soligt så man får slutartider på 1/2000 med F 9
Lätt molnighet med lite sol men ändå inte med för "molnigt" ljus, om ni fattar.

Sålänge det inte är platt ljus, då ser jag iiingenting, annars fotar jag i alla väder (fast eh ja banhoppningen på ryttis i somras när jag fick alla regnklasserna var förvisso inte såå roligt…)
Fotar helst i lagom sol men jag nöjer mig bra så länge de inte häller ner regn x)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
blåhimmel utan sol :)
#28 Hur kan det vara blå himmel utan sol? :p
#29 Regnmoln ;) haha.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#29 Ett moln kan ju täcka solen, men att resten av himlen är blå ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling