Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 852 ggr
MLAfoto
0

Fotoväder

Som rubriken lyder, vilket väder fotar du allra helst i? :)

Fiaa2
0

Molnigt tror jag ^^

Cavello
0

Gärna lätt soligt. Visst bilderna blir egentligen vackrare i molnigt väder men också dystrare.

Emelie-G
0

Växlande molnighet, har ju både och då ;) Det är dock lite knepigt med inställningarna då eftersom ljuset skiftar nästan hela tiden.

MLAfoto
0

Molnigt med lite lätt sol verkar vara det "man" vill ha! :) Det blir ju inte så mycket skuggor då heller .. Fler?

Anna
0

Lätt molnighet med solglimtar då och då.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Toltaren
0

Sol =) Eller, lite lagom med sol iaf :)

[PeterWem]
0

Det beror på. Porträtt som dessa på Ken och Jenny skulle aldrig fungera i starkt solsken. Däremot en IR-bild.

Kattapult
0

Lite mjukt solljus eller vad man ska säga xD Inte superskarpt.

divansson
0

tycker också lite solljus, sådär lagom, inte för svagt men samtidigt inte för starkt heller.. Sen på vissa sommarbilder tycker jag att kvälls-sol är fint :)

neonrosa
0

Solljus genom dimslöjor gillar jag. Inte så att det är jättestakrt men inte heller molnigt.

Ellsa
0

Sol, men inte så kraftig :)

Cattiiis
0

Lite lagom soligt, bra ljus utan att det blir för mycket helt enkelt. Och varmt! Usch för att få stå och frysa så att man knappt kan hålla i kameran…

MLAfoto
0

Håller med om att det ska vara varmt … ;)

Marija
0

Säger som #3 =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Wruss
0

En solig höst-eftermiddag är min favorit… det går att få underbara bilder då.

Lagerquist
0

Molnigt med lite sol om det gäller hästfoto, annars klarblå himmel med fluff-moln och sol ^^ mestadels

eliinb
0

Lite mjukt solsken, och molnigt. Glad Det blir inte så fint med mörka, skarpa skuggor.

Loviiisa
0

Lätt molningt men med delvis blåa himelparti och solglimtar, det finns inget vackrare än när solstrålarna spelar över en hästkropps alla muskler ;P

Klasselover
0

Lite sol och lätt molnigt :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Josefinee
0

lätt molningt med lagom sol :)

fridak
0

slippa-frysa-fingrarna-av-sig-väder vill jag ha. sen stoppar det nog bara om det är för skarpt ljus eller om det inte finns något ljus alls;)

[MajaWrangstadh]
0

Lätt soligt. :)

Buuc
0

Svagt soligt. :)

EQUALIZER
0

det ska vara lagom soligt så man får slutartider på 1/2000 med F 9

Flaxii
0

Lätt molnighet med lite sol men ändå inte med för "molnigt" ljus, om ni fattar.

Lagerquist
0

Sålänge det inte är platt ljus, då ser jag iiingenting, annars fotar jag i alla väder (fast eh ja banhoppningen på ryttis i somras när jag fick alla regnklasserna var förvisso inte såå roligt…)

IdaL
0

Fotar helst i lagom sol men jag nöjer mig bra så länge de inte häller ner regn x)

olympiathurfjell
0

blåhimmel utan sol :)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

neonrosa
0

#28 Hur kan det vara blå himmel utan sol? :p

Marija
0

#29 Regnmoln ;) haha.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

#29 Ett moln kan ju täcka solen, men att resten av himlen är blå ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se