Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 426 ggr
Spader-EliN
0

Utomlands?

Någon som har erfarenhet av att ha köpt kamera/utrustning utomlands?

undrar lite iom. att mina föräldrar ska åka till Kina (peking) i slutet av november Glad  Nån som vet om man kan hitta grejer där till bra priser?

Arkan
0

Ska dom til Peking lär dom ju ha värsta guldgruvan. be dom köpa allt som bara går! :O

Lininaa
0

Det är ingen risk att allt blir på Kinesiska då? :p

De gånger min pappa varit i Kina har han inte hittat något, fast det kanske beror på att han inte letat så jättenoga heller.

Magster
0

Tror inte det något negativt med det, ibland kan det ju bli betydligt billigare vilket är ett stort plus.
Däremot när det kommer till försäkringar har jag ingen aning om vad som gäller… Går kameran sönder så kan du ju knappast åka tillbaka och få den fixad, utan du måste då ta den till den ordinarie försäljaren och få den fixad med fullt pris.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Spader-EliN
0

#2 går ju att välja språk i menyn ;) manualer finns ju på internet också :)

jojjehanna
0

En del företag har väl världsgarant. Fråga på Canon/Nikon i Sverige, de borde väl veta (eller vad dte nu är för märke). Har köpt min Canon EOS 5D från Tyskland via internet och det var inga som helst problem. Min man köpte en del elektronik (ej kamera) för några år sen i Hong Kong och det var heller aldrig problem bara att det var lite si och så med priserna. Har för mig de inte stod utsatta utan gavs muntligt och vissa saker var dyrare andra billigare än hemma så det gällde att ha koll för att inte göra onödigt köp.Men det är några år sen så jag minns inte riktigt.

Wruss
0

Det har skrivits om detta tidigare i en annan tråd. Sök på "köpa utomlands" så hittar du den tråden. Huruvida det går att få tag i artikeln som det skrivs om vet jag inte, men man kan väl alltid försöka.