Nikon 70-300/4,5-5,6 IF-ED
Hej!
Nu har jag tittar runt på nytt objektiv, jag är ute efter ett 70-300 då jag fotograferar mycket hästtävlingar, samt mycket djur i naturen såsom rådjur, älg mm. Jag undrar nu om detta http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=207304 objektiv är bra? jag har redan detta Nikon 55-200/4-5,6DX IF-ED VR, objektiv och det är jag nöjd med.
Vad anser ni? eller finns det något annat bra objektiv som ni vet? Kanske ett ljusstarkare? Skriv gärna vad ni tycker och tänker och ge massor med råd, för det behöver jag.
10 st som läst mitt inlägg, men ingen som har någonting att säga?
Jag skulle hellre lägga pengarna på ett ljusstarkt om jag vore du. Det du föreslagit är i princip samma objektiv som du redan har fast med en annan brännvidd.
Men känner du att du verkligen behöver upp till 300 när du fotograferar djur i natur skulle jag satsa på det.
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Skulle inte köpa ett nikon 70-300 om du redan har ett nikon 55-200. Det skiljer inte så mkt som du tror på zoomen och kvaliteten är det ingen skillnad på, så det känns helt bortkastat.
Satsa isället på ett ljusstarkt som du har användning för! Även om det tar längre tid att spara ihop till det. Ett begagnat Nikon 80-200/2,8 kan du få för 3000-4000:- om du har tur, jag köpte mitt för 4000:-.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling