Sigma 70-200 2.8 EX DG HSM
Hejhej!
Just nu sitter jag och ugglar efter ett objektiv jag vill ha ett ljust starkt och jag funderar då på Sigma 70-200 2.8 EX DG HSM som jag hittat för priset 4700:- (begagnat) nu skulle jag vilja höra vad ni har för åsikter ang detta objektiv har ni ett sådant objektiv eller liknande har du det får du gärna visa någon inomhus bild du tagit med detta objektiv! :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Kolla på emelies inlägg om just det objektivet under artiklar.
Det är garanterat ett jättebra objektiv (har tamrons version) och ljusstyrkan är underbart!
Jag tycker det låter som ett rimligt pris, kolla varför hanhon säljer, testa gärna det innan du köper det (om du har möjlighet)!
#1 Tack! :) Ska se om jag kan hitta artiklen :P
Mvh. Ida Lundahl
Nej det är inte garanterat ett bra objektiv, jag köpte ett för drygt ett år sen som bara var skit. I början var jag impad, men sen insåg jag att jag hade betalat 8000 för ett kg skräp /:
#3 Vad var det vad som var felet med ditt objekitv eller vad var det som gjorde dig onöjd eller vad man ska säga? x)
Mvh. Ida Lundahl
#4. Autofokusen var hemsk, det blev ingen skärpa i fotona. Men jagh ade nog oturen att få ett måndagsexemplar.
#5 Okej. Du har inte kvar någon av dessa foton? Skulle vara kul o se hur pass oskärp den var. Om autofokusen är så dålig så kanske objektivet inte är nått att ha…?
Mvh. Ida Lundahl
#6 Det var nog bara det objektivet som det var fel på , jag har hört massor med folk som är supernöjda med det :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Mitt sådana objektiv funkar jättebra, men det verkar finnas en hel del måndagsexemplar.
#7-8 Okej. Jag funderar på det.
Mvh. Ida Lundahl