Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 2559 ggr
[MartinaPettersson]
0

Canon EOS 400Dbilder

Någon som har bilder på hästar "in action", tagen med en EOS 450D? XD Mycket tacksam för svar och bilder!! :)

[MartinaPettersson]
0

Samt Nikon D40! xD

Fiaa2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Actionbild med nikon d40 :)

Flaxii
0

Varför vill du ha actionbilder tagna med endast Eos 450D eller Nikon D40?

martinasvensson
0

tagen med en Nikon D40 men det var väldigt mörkt så det blev inte så bra

martinasvensson
0

en annan bild tagen med Nikon d40,jag kan ju tillägga att min kamera är ganska ny så jag har inte lärt mej den ännu :p

martinasvensson
0

hah oj kaske inte hästar men nästan lika stora XD

[MartinaPettersson]
0

Tack för alla bilder! :D

#3 Eftersom det är någon av dessa kameror jag har tänkt köpa och jag kommer fota ganska mkt hästar, så jag var lite nyfiken på resultat!! :)

Emelie-G
0

#7 Vilket objektiv man har på kameran spelar nästan större roll än vilken kamera man har ;)

EQUALIZER
0

#7 nästan större roll? det spelar alltid roll det är nästan ingen skillnad på kamerorna nu förtiden det är alltid objektivet som spelar roll

neonrosa
0

Håller med Emelie, hellre en billigare kamera och ett dyrare objektiv än tvärtom :-)

EQUALIZER
0

exakt vissa tror att en dyr 70000kr kamera med ett skit objektiv ger bättre bilder än en d40 med ett dyrt bra ljusstarkt objektiv

Flaxii
0

Precis, det var det jag menade. Objektivet, framför allt, men även fotografen spelar ju stor roll, och med ett kasst objektiv och en "dålig" fotograf spelar ju en bra kamera ingen större roll (menar inte att du är en dålig fotograf).

karinlindberg
0

Objektivet spelar stor roll, som de andra skriver :)

Här är annars en bild tagen med Canon EOS 400D.. Komemr dessvärre inte ihåg vilket objetiv jag använde :S

Ankilika
0

Du får gärna kika på min hemsida om du vill, alla foton där är tagna med min 450D.

[MartinaPettersson]
0

#14 Självklart! Vad heter sidan?? :)

MN-foto
0

Det är väl ändå fotografen som spelar roll. Inte kameran ELLER objektivet!
Man kan få en minst lika snygg bild med en systemkamera+ett objektiv för 20 000:- som en vanlig simpel digital kompaktkamera!

olympiathurfjell
0

på min hemsida ligger bilder tagana med min 450D. www.olympiathurfjell.webb.se

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

EQUALIZER
0

#16 du har nästan helt rätt fotografen spelar störst roll men man måste ha lite krav på grejerna ochså :)

Emelie-G
0

#9 Okej, jag tar tillbaka nästan Flört

#16 Vet inte riktig om jag kan hålla med dig fullt ut där, visst är det fotografen som gör bilden och inte kameran, men kameran kan bidra till bättre bildkvalitet vilket gör mycket i bilden.

Sedan är det ju en annan sak om fotografen inte kan hantera utrustningen, men den spelar ändå en viss rolll.

EQUALIZER
0

jag skulle vilja se bra sportbilder med en vanlig digitalkamera

Killen
0

#16 Håller med.

Min kille var med i stallet och skulle fota mig när jag red, om man inte visste att det var en systemkamera han hade fotat med skulle man inte gissa det, för bilderna är inge vidare, inte en enda bra bild av ca 200 stycken!

kissmekate.blogg.se

EQUALIZER
0

#21 hadde han ett ljusstarkt objektiv då?

Killen
0

#20 En hoppade häst med min gammla kompakta sony kamera, tror det var W7 den hette.

kissmekate.blogg.se

Killen
0

#22 Nej det var det inte, men det var utomhus när det var sol, samma objektiv som jag använder när jag fotar och jag lyckas iaf ta en bra bild av 200 stycken när jag fotar :)

kissmekate.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
brittasoderberg
0

Jag har MASSVIS med bilder fotat med en canon eos 400d och objektviv canon eos ef 70-300mm.. kolla min hemsida www.Britta-Foto.se Vissa gallerin är knas och jag håller på att fixa dom .. 8) Men canon eos 400d tycker jag är jättejätte bra ..

EQUALIZER
0

varför hoppade det från #24 till #27? :o :o

Emelie-G
0

#25 och #26 är borttagna dubbelpostade inlägg som inte behövdes efter att ett slarvfel i ett inlägg rättades till.

EQUALIZER
0

jaha :)

Killen
0

Här är en sportbild taget med en eos 400d. Hästen rids i flygande pass så det går fort (även om det inte ser ut så på bilden). Tyvärr är det min redigering som gör att bilden är lite grynig men jag orkar inte redigera om just nu.

kissmekate.blogg.se

[MartinaPettersson]
0

#20 Här kommer lite bilder från Strömsholm med min dgitalkamera :) Dom blev väll inte sådär jättebra, men iaf xd

[MartinaPettersson]
0

..2

[MartinaPettersson]
0

..3

JJphotos
0

#33  vilket slags obketiv har du fotat islandshäst bilden med?

Flodins
0

Jag har en 400D och jag är nöjd med kameran (: Här är en bild som är fotad med Canon EOS 400D och objektivet Tamron 55-200

JBengtsson
0

Tagen med min Canon EOS 400D. Jätte bra kamera, enligt mig.

RebeccaMelander
0

Ni som också har 400D kameror, va använder ni för inställning när ni fottar hästar?!

NettanLindholm
0

Alla mina bilder på hemsidan är fotade med Nikon D40. Så du kan titta där om du vill! :)

www.nettanlindholm.webb.se

JBengtsson
0

#38 Det beror på väder. Andvänder mig oftast av M läge eller P läget när jag fotograferar.

[MartinaPettersson]
0

#35 Inget, bilderna är tagna med min digitalkamera Flört