Kritik - konstnärligt porträtt
#0 Tycker den är lite för mörk. Nu har jag en relativt mörk skärm, men jag har lite svårt att se vad den föreställer. Om jag själv ljusar upp den lite gillar jag den! Härlig vinkel, tycker repet är en del av bilden faktiskt.
#1 Jag förstår idén med kompositionen men tycker inte den funkar så bra. Hade åtminstone velat se lite mer hals. Ska man placera hästen i något av de nedre hörnen gäller det att ha riktigt mycket tom luft på de andra ställena för att få en stark komposition. Här känns det som om du "tvekat" nästan. Ljuset är bra, färgerna likaså. Pannluggen är ju superhärlig, men jag hade gärna velat se åtminstone ett öga.
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#0 Tycker det är en fin bild med bra skärpa. Då det är mer meningen som konst än fotografi så tycker jag du gjort bra. Kanske att man skulle sudda ut repet i ändarna så det inte framhävs så mycket utan att ljuset är det som det är meningen att man ska titta på.
#1 Kompositionen känns inte den bästa, det känns som att hästen tittar fram i hörnet och säger "Tittut!".
Fina färger annars, kanske lite för starka, akta dig för det i starkt ljus.
Annars en riktigt söt bild med busig känsla men ögonen hade man gärna velat skymta iaf. :)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#0 Jättefin! Skulle önskat att lite av ljuset som faller på pannluggen funnits på mulen med, den känns lite mörk nu. Men annars jätteläcker. Du har absolut framhävt manen/pannluggen, eftersom den är 'upplyst' så är det den man hittar först i bilden.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus