Kritik på ridhusbild

Ingen?
Bild 1: Jag gillar steget och kompositionen av denna bild. Dock lutar den alldelens för mycket åt höger, känns som ekipaget kommer snubbla ur bild när som helst :P
Sen känner jag ingen skärpa och det känns som att du har ljusat upp bilden alldelens för mycket i något program, misstänker att bilden var mycket mörkare som orginal?
Bild 2: Denna gillar jag inte alls, alldelens för ljus (också uppljusad?) sen står du och fotar i en rätt tråkig vinkel, hästen ser inte så entusiastisk ut heller tyvärr men det är ju inget man kan hjälpa :/ Ser heller ingen skärpa i denna bild tyvärr.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tack för kritiken :)
Har faktiskt inte redigerat bilderna någonting, och så såg jag nu att det blev sämre kvalité på bilderna när dem förminskades. Om du öppnar dem i större format så är dem bättre :)
Fanns heller inte så många olika ställen att stå på utan att vara i vägen så jag försökte göra det bästa av situationen (:
Men tack ändå :D
#4 Varsågod :) Tycker mig tyvärr se någon bättre skillnad på bilderna i stort format :) Du får ha kortare tider nästa gång du fotar i ridhuset så blir det nog bättre ska du se :)
Vet mycket väl att det är jättesvårt att få bra platser att stå på i ridhus :( Det är inte lätt alls.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Okej, tack så mkt :)
Detta var första gången jag fotade i ridhus, så jag förväntade mig inte att det skulle bli superbra. Men övning ger färdighet :D
#6 Precis nästa gång blir det bättre :)
Kämpa på
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#0 Jag gillar steget du fångat, även hästens uttyck. Perspektivet är lite intressant men jag hade nog ändå rätat upp bilden om jag var du. Ljuset är helt ok, även om skärpan inte är hundraprocentig så tycker jag du lyckats helt okej med bilden.
#1 Jättefint ljus! Och bra del av språnget tycker jag. På sådana här små hinder kan det ju vara svårt att fota eftersom språngkurvan är så liten. Däremot gillar jag inte vinkeln och det är tråkigt att hästen ser så "sur" ut. Saknar även mer skärpa på själva hästen.
Jobba på :)
mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Tack så mycket :D
Ska tänka på det till nästa gång (: