Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 855 ggr
Lillidaa
0

Vilket Photoshop-program?

Jag ska nu välja ett photoshop-program,men vet inte vilket jag ska välja.. Helst ska det vara på svenska (haha), och inte FÖR avancerat,men det funkar annars också ^^

Har ni nå förslag på BRA ps program jag kan välja? Flört

HBKbruden
0

För mig finns det inget annat än riktigt adobe photoshop i redigeringssyfte, men DET ÄR avancerat innan man lär sig, men samtidigt finns det hur mycket på internet som helst där man kan lära sig, te x modeskeppet.se.

Annars finns det enklare modeller som gratisvarianter, Gimp och picasa (det sistnämnda tycker jag är bäst av dem två)

Emelie-G
0

Vet inte om det stämmer, men har iaf fått för mig att Photoshop Elements inte är riktigt lika komplicerat som tex CS-versionerna.

Mari
0

#2 Stämmer bra det :) Det är mer inriktat mot nybörjare som vill lära sig men sen när man väl tar steget och går över till riktiga photoshop så är det steget faktiskt väldigt stort :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

HBKbruden
0

Jo det stämmer verkligen, elementsversionerna är mycket förenklade (dem första adobe photoshop som kom) och utvecklingen går ju framåt.

Jag hade satsat, om jag var du på adobe elements. Men dem är ju inte lagligt gratis dem heller.

MLphoto
0

Jag har i alla tider använt mig utav Photoshop 4.0, helt enkelt för att det har räckt för att sätta logga och redigera bilder =)
Tycker det är lagom!

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Isak
0

Jag rekommenderar Photoshop Elements. Sällan man använder alla extra funktioner i "stora" versionen. Sen kostar ju Elements ungefär 1000:- bara.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Flaxii
0

Jag använder mig utav Photoshop CS3. Anledningen till att jag valde det programmet var att det var det jag kunde ladda ner utan massa krångel och virus. Ja, olagligt nerladdat (a) Hade antagligen klarat mig utmärkt med t.ex. Elements, men ja, som sagt, nu blev det CS3 och även om jag inte använder mig utav alla funktioner så har jag helt klart dragit nytta av mycket.

Lillidaa
0

Jag har Photoshop Elements 4.0 just nu,men känner att jag inte riktigt kommer någonstans med det ^^

Visst kan man göra många roliga saker med det,och när man väl lärt sig är det ju enkelt.. Men nånting som man kan göra lite mer med,det är väl lite svårare men man lär sig ju :) Det är ngt i den stilen jag söker Tungan ute

ylvaah
0

Jag har Photoshop Elements 2.0 och Photoshop CS2. :)

Elements är jätte enkelt och inte så avancerat. Dock en gammal version som säljs längre..

CS2 är det bästa. :)

Arkan
0

Jag använder Photoshop CS3 Extended. :D
Kanske inte precis det billigaste man kan få tag på.. :O

Magster
0

Photoshop CS3 använder jag. Tycker inte "svårighetsgraden" är något man kan låta bli att köpa programet för. Det är svårt i början men mycket lätt när man lärt sig, och det är inte svårt.

Men Elements är ungefär som de "större" programen men kan bli lite futtigt när man verkligen lärt sig hur allt går till.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Lagerquist
0

För er som har CSN kortet så kan man köpa photohsop billigt billigt! för ca 2000kr. :-)

Wahlberg
0

#12 Kan man?! :O

Lagerquist
0

#13 Yep gå in på csn:s hemsida och kika :)

Magster
0

Förlåt för att jag är så ouppdaterad men vet någon nånting om Photoshop CS4? Eller har jag drömt det? ^^

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.