Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 715 ggr
LindaKarlstrom
0

Häst i dimma - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade den här bilden i somras men den blev misslyckad. satt med den i photoshop för någon dag sen, och det blev mer eller mindre ett montage.

Vad tycker ni om fotot i sin helhet? (färger mm är oredigerade) Och kan ni se vad som egentligen inte hör till bilden?

Anna
0

Jag ser inte att den är redigerad alls! Bra jobbat. Vill ju veta, blir nyfiken… :)

Jag tycker fotot är fint, DOF, skärpa, ljus, vinkel, komposition osv ser bra ut. Gillar att förgrunden är mörk, det ger djup i bilden. Dimman är pricket över i:et!

Är det dimman du redigerat dit?

Lite tråkigt att hästen är så smutsig men det är ju svårt att göra något åt. ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mari
0

#1 Vad är DOF? :)

Jag gillar bilden, håller med Anna om allt fast jag tycker inte att det gör nått alls att hästen är smutsig, det hade jag nog inte ens märkt om jag inte hade läst Annas inlägg innan jag kollade på bilden.

har ingen aning om vad som inte hör till bilden men jag skulle gissat på alla blommorna eller dimman då :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

#2 Depth of field = skärpedjup :)

annaattlid.se

Magster
0

Håller med Anna jag med, ser ingen redigering och gillar bilden skarpt! En unik bild jag aldrig sett liknelser till förr, stort plus!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad roligt att ni tycker om fotot! Det är en stor favorit hos mig. Bara synd att den är fotad med en 3 megapixels kamera, så kvalitén är inte den bästa.

Lägger upp originalbilden här så får ni se hur den ser ut. Det jag har gjort är att jag bytt ut hästens huvud för att det inte fanns någon som hellst skärpa på det, och för att slippa grimman.

Magster
0

#5 OJ! Hade aldrig kunnat ana det! Riktigt bra gjort. Jag blev helt paff när jag såg det. Haha!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

[manzii]
0

#5 Wow!! Hade inte en aning om vad de kunde vara med ett supersnyggt jobb :D

Monday
0

Riktigt snyggt gjort! Måste säga att jag funderade lite på huvudet, eftersom just det var skarpt men resten av kroppen var lite suddig.

http://www.regret-nothing.com

LindaKarlstrom
0

#8. Ultrakort skärpedjup ;)

Anna
0

Verkligen bra jobbat Linda!

annaattlid.se

Trollis-
0

#5 Wow! :O Det hade jag aldrig kunnat lista ut! Jättebra gjort! :D