Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 459 ggr
IdaL
0

Kritik - bus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag i stallet med kameran när vi släppte dom två nykomlingarna tillsamman kl 10.00 på morgonen.

Tyvärr så blev bilderna något brusiga då det var relativt mörkt och jag fick ha ISO högt. Jag har klonat lite på båda bilderna och ljusat upp dom.

Nu vill jag gärna ha kritik på dom och veta vad som du tkr e bra/dåligt och ge gärna lite tips.

IdaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bild vet jag inte riktigt jag gillar den men den blev något konstig men jag gillar den endå den är alltså tagen så här och inte beskuren

Magster
0

#0 Ojojoj! Vad för ISO-tal hade du om jag får fråga, och vilken kamera samt objektiv?
Om vi bortser från det höga bruset så tycker jag bilden är helt okej. Komposiotionen kunde vara bättre, skulle faktiskt se lite emr luft framför hästen och kanske lite emr av bakgrunden då den ser rätt intressant ut. Bra fångat.

#1 En söt bild men den säger mig inte så mycket. Svårt att ge den kritik då den verkar vara mer ute efter känsla än enligt "mallen" av hästfoto. Att jobba på kompositionen tror jag kommer ge bilda bilder ett lyft! :)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

#2 Jag vet x') Desutom blev det något med redigeringen som gör den ännu brusigare ut så ska försöka redigera bort det.  Tack så mycket i alla fall :-) #2:an var lite mer ögobblick då jag skulle ta poträtt på hästen till höger --> när den till vänster <--- gjorde ett så kallat utbrott x')

Anna
0

#0 Bruset är ett minus, men det vet du redan om. I övrigt gillar jag verkligen bilden! Älskar ögonblicket - hästen ser så kraftfull ut. Kompositionen kunde vara bättre, jag ser framför mig hur hästen är placerad i vänstra nedre hörnet med mycket luft till höger samt över. Det skulle nog vara läckert, men kanske svårt att göra något åt såhär i efterhand. I sådana kompositioner ska ju även bakgrunden vara så pass ren att den inte stör.

#1 Jättesött. Bra fångat och gör sig bra i svartvitt. Däremot känns båda hästarna lite kapade tycker jag.

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaL
0

#4 Tackar! :) Bild #1 skulle jag nu i efterhand också velat ha med hela huvudet på båda hästarna men jag kan ju tyvärr inte ändra det nu så här efteråt. Roligt du gillar bild #0 och bruset är ju ett minus med stort M.

Uppskattar mer kritik :)