Kritik: Höst
fotade min syster och Yra från Ohs igår kväll
tänkte kolla lite hur bilden ses, detta är en sådan bild
som ska ses på ca 100cm bred (nån förstår säkert vad jag
menar med det) så denna plutt bild som visas här gör den inte speciellt rättvis men pga stöld m.m så får den visas så liten så får ni föreställa er hur den skulle se ut på ca 100cm bred.
Bilden är för övrigt pytte klonad på ett ställe
annars oredigerad och stämplad.
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
fyyyy va fin bild! W-O-W säger jag bara ! bra jobbat :)

Riktigt snygg!
tack båda men vill ha kritik och inte bara "åh va fin"
Caroline Dahlén
Jag gillar bilden jättemycket! Men jag skulle nog tycka den var bättre om man såg mer utav vattnet eftersom jag tycker att spegelbilder är så snygga just när det är höst :)
Sen gillar jag inte riktigt steget hästen gör, vet egentligen inte vad den gör xD Antar att det är tölt eller nått för det ser ut som en islänning :)
Jag tror absolut att den ser jättebra ut i större storlek!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Kan tycka att den är lite mörk, och som stirrup så skulle jag nog vilja se mer vatten. Och istället för tölt så hade nog ett kraftfullt galoppsprång fallit mig mer i smaken =)
Men i övrigt är det en helt underbar bild, gillar att ekipaget är "helvitt", då det blir en så fin kontrast i höstens alla färger!
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
#2 jag lägger på min krtiik litt
Jag tycker nu att hon skulle ha andra kläder lite mer höstkläder så hade det sett mer höst ut :)
Om dne hade varit sommar "på" träden, eller hur man ska säga de.
Men arnas skitbra jobbat (Y)
Ja, du vet redan att jag älskar den ;)
Jag håller med MLphoto, samt att hästen & ryttaren inte känns 100% skarpa. Annars; fantastisk!
#6 Nej hade de haft mer "höstiga" kläder så hade de smält in i bakgrunden, att de båda är vita och fortfarande har sommarkläder gör att de sticker ut ordentligt och bland annat det gör det hela till en bra bild!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Skulle vilja se lite mer vatten, men det är verkligen en fantastisk bild!
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Vill se mer vatten, det är fint med hästen som springer där, skuggan i vattnet och allt, men asså.. Jag vet inte vad jag ska tycka riktigt. Men jag tycker nog att man ser för mycket av träden, ellr liksom det blir för mycket på något vis. Färgerna passar inte ihop med hästen i mina ögon, de är för starka. Men samtidigt är den fin, så jag vet inte.
Otroligt fin bild, men det skulle kunna vara mer vatten och mer luft bakom hästen. Jag gillar att man ser hästen på så långt avstånd men detta är kanske lite väl långt ifrån? Hade gäna Sett att hästen var lite mer centrerad, blicken hamnar på träden istället för på hästen.
Jag gillar verkligen reflektionen i vattnet och ekipaget ser jättefint ut! Det här är en bild du verkligen kan vara nöjd med.
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Tack för era ord :)
Caroline Dahlén

Jag gillar kompositionen, har förkärlek för hästar extremt mycket åt kanterna, om jag ska kritisera något så hade det kanske blivit effektfullare om himmelen inte varit med utan att bilden bara sprakade i färger. Men det är bara en idé.
Mycket vacker bild!
Jag hade velat ha mer vatten och mindre himmel, men gud vilken tjusig bild!
Håller med MLphoto, en galopp hade gjort bilden ännu bättre, samt lite mer vatten. Men underbar annars =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Halvt om halvt till #15
Och jag tycker tölten gör hela bilden :-)
Tycker det var en riktigt härlig bild!
Får en liten känsla av att den är sne bara… Kanske du även kunde mörka ner den lite så det blir liiite mer den där höstiga känslan och om hästen hade plaskat lite mer i vattnet hade den varit helt felfri!
Otroligt bera jobbat, hade varit stolt om det hängde en så snygg bild på min vägg och veta att det är jag själv som tagit den. ;)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Wow!
Jättefin bild! *vill också ta en så fin bild*
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Hänger inte här i vanliga fall, men var bara tvungen att slänga in liten kommentar på ett härligt koncept! ^^
Jag skulle velat kapa av trädtopparna helt. Som många säger, mer vatten. På höjden skulle så mkt bort att hästan hamnar mitt på på höjden. Effekten blir mer zoom på ekipaget utan att för den skull komma närmare. Låg och lång bild ger dessutom känsla av lång strand. Denhär bilden skulle helt klart vara läcker som lång bild om den bara iten är lika hög. ^^
Jag trasslar in mig i förklaringen, var evigheter sen jag höll på med kompositionskritik senast xD
Även jag hade velat se lite mer vatten och mindre himmel - annars tycker jag den är fulländad.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling