Inspiration i höstmörkret?
Är det någon mer än jag som har svårt att hitta inspiration och motivation i fotograferandet nu när vi går emot mörkare tider? Alla utomhustävlingar är slut, det blir mörkt fort & det är grått och trist ute. Hur hittar ni motivationen den här tiden?
Skulle gärna vilja se lite nytagna bilder för att få tillbaka lite av motivationen!! :)
Usch ja, jag har inte fotat seriöst på flera månader tror jag.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag ska fota i helgen om det ej regnar eller liknande så då kan du få se :P
Annars är det dåligt med inspiration :/ Det är så tråkigt väder ute.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag ska också fota lite i helgen, får hoppas att bilderna blir bra - de har ju en tendens att bli dåliga när man inte har inspiration!
Fotar inte heller något, men rider desto mer… Så det blir lite tid över åt annat!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Regnigt och tråkigt. Hittar ingenting intressant så det blir bara fågelbilder.
Väntar tills April-Maj, då det börjar vara tävlingar utomhus igen och ponnytravet kört igång :)
Fast faktist, just nu vill jag bara drömma efter 9-10dm snö :D Härlig kall, mjuk udnerbar snöö! :D
Håller med! Tycker det är alldeles för mörkt ute de flesta av dygnets timmar. Och dessutom har jag inte stor tillgång till att fota hästar förutom på just tävlingar, och de är ju slut nu.

#5 Vem väntar inte på snön?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
De kommer ingen snöö, de kom ingen snö förra året och skiiit. jag pker fan snart till lappland! Vad hände med vädret???
Nu vill man ju bara gå i ide & vakna igen till våren!
viu har lite snö här i östersund nu, har snöat idag hoppas på mer! :)
Har inte fotat ordetligt sen i sommras. Har inget att fota heller.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#11 Snart har du…… ;)

Just nu längtar jag faktiskt tillbaka till östersund där jag bodde förra året, där fanns det massor av snöö!!
Det har snöat en hel del idag faktiskt
Hoppas bara att det ligger kvar!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

men snön brukar ligga kvar tredje gången, brukar det inte vara så?
här har det snöat två gånger, hoppas på en tredje snart. Idag var det ösregn hela dagen, avskyr regn..
Våran snö ligger kvar! 
Inte tillräckligt för att pulsa, men nog för att man ska få sladd med bilen och hästarna ska få styltor… -.-
Vi hade snö för några veckor sedan men den försvann lika snabbt som den kom!
Efter att ha varit på fotomässan igår har jag MASSOR med inspiration :DD
Men jag längtar precis som ni efter snön, om den nu kommer vill säga…
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Hoppas vi i skåne får någon snö ;( Jag har insperationen kvar! :D
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Vi har en hel del med snö här, men det är bara ljust på förmiddagen en stund sen blir det kolsvart. Vilket enligt mig inte är en så passande situation att gå ut och fota i.
åhhhhh, som för #20 äre för mej också! säkerigen för linda.k också! eftersomatt hon inte bor så långt ifrån mej, haha!
Haha, var så peppad igår för att ta några fina bilder på hästarna men de var där nere i lerhagen och hade precis fått hö så planerna sprack ganska snabbt.
Svårt när det inte är så bra väder, längtar till sol och snö (som vi nog aldrig kommer att få).
Idag var det strålande sol och frost i gräset så jag fotade en kompis och hennes häst när de red på ett fält… Underbart! :)
Bara för att jag fått tillbaka inspirationen nu kommer det säkert ösregna imorgon… :p
Jag önskar strålande sol tills på fredag/lördag när vi ska hoppträna/tävla. Hade gärna fotat själv också, synd att man inte kan klona sig själv! :)
Men får fota lite i hagarna.