Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 482 ggr
Muwrat
0

Kritik på hagbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill väldigt gärna ha kritik på några bilder jag fotade i söndags :)

*Radar

Muwrat
0

*Leigar

Muwrat
0

Crut

Muwrat
0

Akropolis

Muwrat
0

Castillo

Muwrat
0

Snuitje

bled rätt många men ni får kommentera de ni orkar :D

olympiathurfjell
0

Fina speciellt den första :)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Anna
0

#0 Bra uttryck, vackra färger, fin skärpa. Fotar man när solen lyser direkt på motivet blir ljuset ofta lite hårt, som på den här bilden. Dessutom gillar jag inte kompositionen, den skulle vara bättre i stående eftersom jag vill se mer hals. En annan vinkel hade nog också hjälpt till att få fram mer av halsen, nu ser den jättekort ut och huvudet jättestort.

#1 Sött, men ingen bild som tilltalar mig. Gillar inte uttrycket och solljuset gör att halva hästen är ljus och halva mörk. Vinkeln får hästens hals att se näst intill obefintlig ut.

#2 Mysig, söt bild! Färgerna är härliga, med den röda väggen bakom. En vinjett skulle rama in lite mer och om du tog bort lite av gulsticket i bilden skulle den se "fräschare" ut. Vet inte om jag hade velat se mer av hästens framben.

#3 Även den här mysig, men här stör hästarna i bakgrunden lite och även hästens täcke. Härliga färger, bra skärpa, DOF och ljus.

#4 Söt häst. Ljuset faller så pass hårt på hästen att det vita blir för ljust och det mörka blir för mörkt. Skäckar är bäst att fota när det är molnigt. Saknar även lite uttryck i hästens ögon, och vill ha bort överflödig luft över hästen för att undvika den kvadratiska beskärningen.

#5 Mysig, gillar kompositionen och vinkeln. Om hästen hade sett lite mer vaken ut i ögat och om det var bättre kontraster och lite mer korrekt vitbalans hade bilden varit väldigt bra.

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Hannybee
0

Orkar inte kommentera alla, men genomgående gillar jag att du alltid är i höjd med hästen och t.ex. inte fotar uppifrån när den ligger ner.