från 400d till d80?
Har haft ett kamerabyte i tankarna i några veckor nu..
Trivs inte riktigt med min 400d, köpte den mest för att jag fick ett bra pris på den helt ny då dom sålde ut dom sista exen.
Tycker ni det är värt att byta från 400d till d80?
Jag gillar d80ns grepp grymt mkt mer, samt menyerna.
Men ja vet inte, känns ju lite knasigt att byta märke bara sådär..
Men har fotat lite med en kompis d80 och är kär i den!
Vill ha lite hjälp, skillnader mellan kamerorna och era personliga upplevelser från d80n? :P
Jag tycker absolut att du kan byta till en D80 om du inte trivs med 400D. Som du säger, jag tycker också att D80ns grepp är mycket skönare.
Jag har inte provat D80 så mycket själv men det lilla jag upplevt med den är bara positivt! Mycket trevlig kamera.
Om du har möjlighet så prova D80 lite mer innan du bestämmer dig. Läs recensioner om den osv. Och lycka till! =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
självklart ska du ha nikon, haha! ;)
Det handlar ju också mycket om att ha en kamera man trivs med. Jag skulle aldrig kunna få bra bilder med en kamera som jag inte trivs med!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#3 precis, jag kände direkt när ja fick prova d80n att den känndes mer rätt ^^

fast du får ju faktiskt inte glömma dom underbara L objektiven Emma ;)
Men vad jag har hört, så ska det vara en helt annan kamera, med batterigrepp, men om du känner för det så ska du byta! =)
Det är absolut värt det! Gjorde själv EXAKT det bytet för ungefär ett år sedan, och har inte ångrat mig en sekund! Men som Anna säger, fråga din kompis om du kan få fota lite till med D80n så att du vet att det verkligen är rätt, fast det är det ju ;) Är du sen intresserad ska jag kanske sälja min inkl 2 objektiv.
Johanna - Instagram

Jag funderar också lite på att byta, men är det 400D och d80 som är jämförbara? Är det inte krångligt att byta?

400D:n och d80:n är ungefär lika bra :P inte stora skillnader alls. detenda är väl greppet och menyerna och sånt

Tycker verkligen att du ska byta om du inte trivs med kameran ;)
Säger som Anna, man ska trivas med kameran :)
http://taralom.blogg.se - Min blogg

D80:n är en väldigt trevlig kamera så om du gillar den bättre tycker jag att du ska byta (Y)
tack för alla svar :)
Har satt ut min 400 nu på blocket, fotosidan och på iFokus.
har dock inte fått några svar än, så jag får nog dras med 400n i fortsättningen :P