Slutarbyte?
Fick äntligen besked om vad ett slutarbyte skulle kosta (D50 + 100.000 exponeringar) och totalsumman skulle gå på 3200 kr om jag väljer att reparera den. Fruktansvärt dyrt enligt mig, då jag vet att andra har fått samma reparation för halva priset men kan ju bero på annat slitage också.
Tycker ni att jag ska reperara kameran eller strunta i det? Hade varit bra med en extrakamera som kan användas mer som en "slit och slängkamera" med Tamronet och kitet. Jag är ju mycket mer försiktig om D300 osv.
Reperation eller skrotning?
Har för mig att du har en ganska ny (bra) kompakt, funkar det inte att ha den som "slit och släng"?
#1 Den fungerar men bildkvaliteten blir ju inte riktigt densamma så fort vädret inte är på topp. Vill ju ha möjlighet att använda Tamronet och kitet också, känns lite som ett rån att använda de objektiven på D300 när kameran kräver bättre objektiv.
På D50 fungerar båda gluggarna bra men de är så slöa och trista på en lite nyare kamera.
#2 Jo, det har du ju rätt i. Hm, svårt val!
Skulle inte betala 3200:- för D50n. Spara pengarna och lägg på optik istället, du har ju redan ett bra kamerahus.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tycker att det är för dyrt.. men å andra sidan så blir den ju också som ny!
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#5 Kommer ju aldrig bli som ny eftersom den är sliten på många andra ställen också.
Men får se hur jag gör….
#6 Okej, jag trodde att den skulle bli helt återställd så att säga :P
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Nä lägg pengarna på nått bättre :) Kanske en kompaktkamera du kan ha med dig som slit och slängkamera? Du har ju redan en fin systemare
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#8 Japp, blir nog att jag köper ett batterigrepp till D300 istället, 8 bp per s istället för 6.
Har redan 2 kompaktkameror, 1 halvtrasig som vi har haft hur länge som helst och en ganska ny :)