Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 307 ggr
exitingsvillemo
0

Ny medlem ;O)

Hejsan alla… Har kikat runt lite här och WOW vilka duktiga fotografer ni är.Skrattande

Tipsa gärna om en bra nybörjarkamera, jag skulle verkligen vilja kunna fota mina hästar, men digitalkameror blir det ju lite si och så med.

Så mkt tips om kameror vill jag ha, samt prisuppgifter.

denisesalomonsson
0

Hej & välkommen!

Jag rekomenderar nikon d40/d40x/d50/d60 som bra nybörjar kameror, googla, åk till affärer osv. och känn o kläm på olika kameror så du vet vilken du trivs med.

Lycka till! :)

Anna
0

Varmt välkommen =)

Det #1 säger låter vettigt, men stirra dig inte blind på Nikon eller Canon - det finns massor med andra märken som är minst lika bra!

Det är svårt att ge tips till folk som inte har så mycket kameravana, det är bättre om du går till en butik och frågar om hjälp så kan de visa dig lite mer exakt vad som finns och du kan dessutom prova på plats.

Annars kan du googla efter kameror, kolla på prisjakt.se efter billiga, läsa recensioner om olika kameror osv. Lycka till :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lindbygarden
0

Vad  ligger en helt ok "amatörkamera" på för pris? Löjlig benämning men är som exiting också ute efter en ngt bättre kamera för att kunna fota familjen och djuren här hemma:o) Men ingen proffsmaskin.

Ungefärligt pris menar jag nu.. Går det att hitta under 5000… under 8000?

Hoppas att det inte gjorde ngt att jag lånade din tråd exitingsvillemoGlad

Anna
0

Under 5000 går absolut om man har tur och lite skicklighet ;)

Min första kamera kostade 6000kr och den har jag än idag, även om den inte används så mycket. Min nya kostade 10.000 och objektiven till den har jag lagt ytterligare 10.000 på. Så det är ju ingen billig hobby, men som sagt man kan komma undan riktigt billigt om man inte vill ha proffsobjektiv m.m.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

NettanLindholm
0

D40:n är väl riktigt billig nu även som ny? den ligger väl på lite under 4000 nuva? :)

denisesalomonsson
0

#5 har hittat för 3500-3900 i nån affär :)