Varför gamla program?
Varför har ni gamla bildredigeringsprogram och inte någon av de nyare varianterna?
Har läst i flera trådar att ni har photoshop 7,0 eller rent utav Photoshop CS eller CS2. Varför har ni åtminstånde inte Cs3?
Det finns ju massor av nya bra funktioner :)
Jag själv funderar på att uppgradera mig till CS4 när jag får ordning på min dator.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag sitter med CS2 och har helt enkelt bara inte orkat uppdatera ;)
Får ny dator om ett par veckor, då blir det helt klart CS3 eller CS4.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Har själv PHS Elements 4.0, och anledningen till att jag inte "byter upp mig" är att jag helt enkelt inte behöver. Det jag vill ändra på mina bilder går finfint att göra i 4.0, behövs inte nyaste programmet för det =)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
#2 Aha, där har du en poäng :)
Men det brukar var så mycket lättare i nyare program dock vet jag ej hur elements serien är då jag bara kollat igenom den snabbt och konstaterade att det inte var nått för mig.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
gillar inte layout ändringen på CS3 ;) har inte kollat CS4 ännu
Har haft CS2 ett bra tag vilket har resulterat i att jag har lärt mig det på ett bra sätt - och kan på något sätt få fram det jag vill ha en en bild.
Skulle jag "byta upp mig" så är jag rädd att det bara krånglar till processen - när man måste lära om sig endel saker.
Dessutom är det jag har nu fullt tillräckigt för mina behov!
#4 Menar du paletten till vänster? Isåfall kan man ändra den så den ser ut som CS2 ;)
Ni har bra argument, är nog bara jag som är arbetsskadad från min senaste skola där vi vill ha nyaste hela tiden på allt :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har CS just nu hade CS2 på förra datan, CS3 tar mer plats och har inte känt behövet att uppdatera ännu.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

höhö, kanske för att man inte ville betala 10 000++ eller för att man är lost i nerladdningsvärlden >< men har en lat bror som förhoppningsvis nån gång ska fixa CS4 :D

Sen klarar jag mig ganska bra i Elements 2,0 :) förutom när det kmr till att göra design arbeten i skolan, fast då lånar jag broshans bärbara för han har CS3 :)
Har haft CS3 länge nu och är inkörd på det, funkar kanon. I skolan kör vi också med CS3 men kommer att uppdatera till CS4 senare. Men kommer inte att byta privat då jag inte känner någon anledning :)
#2, Jag har testat CS3 och faktiskt använt det ett litet tag, men bytte tillbaka till Elements 4.0 då jag inte använder fler funktioner bara för att jag fick ett nyare program endå. Onödigt att ha stora program på datorn när man inte har mer användning för det endå :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Har själv Elements 2.0 och skulle vilja byta upp mig till CS3 men har samma problem som #8, har inte råd och klarar inte av att ladda ner….
Håller med #2. Jag har Photoshop 6.0 och har inte uppgraderat mej av just den anledningen - att det Photoshop jag har nu täcker mina behov. :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag har Photoshop 6.0 och känner att det gott och väl räcker för mig (har även ett ännu äldre någonstans..dock ej installerat för tillfället). Jag har inget behov av ett nyare program, vill inte lägga ut de pengarna och att ladda när är jag alldeles för oteknisk för. Dessutom är jag jävligt duktig med det jag har (vadå självgod? (A) haha).
Har CS2 och det räcker bra för mig :)

Får väl svara eftersom inspirationen till tråden kommer från min brus-tråd ;)
När jag installerade CS var både det och min dator helt nya, men sen har det helt enkelt inte blivit av att uppdatera… =P Använder PS ganska mycket, men jag har inte känt något behov av nyare version.
Jag är inte sugen på att betala väldigt mycket för att få det nyaste och jag kan inte ladda ner själv, samtidigt som jag inte stödjer nerladdning, framför allt inte när det gäller så mycket pengar. Jag har just nu CS2 och tycker det är jättebra, jag använder inte ens alla funktioner och behöver inget bättre - än i alla fall.
Samtidigt vill jag inte "lära mig/vänja mig" vid att jämt ha det nyaste. Jag vill inte vara prylgalen, och det kommer jag bli om jag skaffar allt nytt hela tiden, ;P
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Har Elements 4.0, tycker att det programmet fungerar aldelles utmärkt! sedan vill jag inte betala en mindre förmögenhet på ett nyare.. och jag är inte speciellt bra på det där och ladda ner.
Har 7.0 och CS3, kan skaffa både äldre och yngre versioner om jag vill, men jag använder mitt PS så lite, när det kommer till funktioner och så, så jag tycker inte jag behöver mer än standardfunktionerna. :)
I'm too good for PS ^^
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Jag har Elements 4,0 och CS3. Använder endast 4,0 eftersom det startar snababre och jag bara behöver det.