gått sönder?
Så typsikt, fotade för första gången inomhus, med mitt 50mm f/1.8. Jag upptäckte att fokusen var konstig och någonting inte stämde, såg aldrig att jag fick någon fokus, och den var suddig hela tiden.
Texten som kommer inne med bländaren och slutartiden i sökaren, är också oskarp, så det är ju troligen sökeren som det har hänt något med? Jag testade mina andra objektiv på den, samma sak där.
För dom en del bilder blev skarpa, för jag såg inte vart jag satte fokus då inget var skarpt. Har låtit den stå inne ett tag nu, och har använt puttsduk i sökaren, på objektivet, men ingen förbättring, vad tror ni felet kan vara ? Ska jag lämna in den ?
Bifogar en bild.
Mina kompisar fick kolla och mamma har kollat och vi alla tycker samma sak.
Man kan väl ställa in skärpan i sökaren? Det är någon sorts ratt på sidan av sökaren på mina kameror (Nikon iofs) där man kan göra det iallafall.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

allvarligt, att jag tänkt på det. haha nu känner jag mig väldigt dum, började fundera på om det var kondens i den, för jag var rätt snabb på att plocka upp den senast jag fotade när det var kallt.
Min kompis måste ha kommit åt den ratten när hon fotade senast, för jag har inte rört den.
Tack =) du kan ta bort tråden ;P
Haha absolut ingen fara, jag glömmer själv att den finns ibland ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling