Kritik - Isisarna

fastnade vid #0. de andra gillade jag inte på samma sätt. annars fina bilder.
#6 Ok, tack så mycket!
Kvaliteten försämras väldigt mycket när de läggs upp här (pixliga). Men prova att öppna bilderna i ett nytt fönster, ni som vill kommentera.

Riktigt fina bilder, men kanske en aning överxeponerade…?
#8 Tack så mycket! Det stämmer, ljusade upp alla en aning i Lightroom. Var lite trist ljus (inga skuggor dock vilket var bra) men ville liva upp bilderna lite.
#0 Jag gillar den, speciellt det något sneda perspektivet. Fint uttryck och lugna fina färger.
#1 Härligt fångat, synd att Disas mule är klippt. Skulle nog fungerat bättre i stående.
#2 Mysig bild! Fint uttryck från både häst och ryttare. Kompositionen är väl OK, inte så jättespännande kanske. Jag skulle ha mindre luft till höger och mer till vänster eftersom de tittar lite däråt och är mer vända åt vänster.
#3 Fint uttryck och jag gillar färgerna och skärpan/DOF. Är inte överförtjust i vinkeln, saknar att se halsen. Skulle även beskära bort lite över och till höger.
#4 Tycker om färgerna, men gillar inte vinkeln alls. Tycker hästens huvud och hals ser jättekonstiga ut, inte smickrande alls. Annars fint uttryck och jag gillar gräset i munnen, ger lite vildhäst-känsla. Tycker inte heller att den överflödiga luften över hästen tillför bilden någonting.
#5 Fin del av traven, bra fånga och snyggt uttryck. Bilden säger mig ingenting i övrigt.
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Fina färger, men jag tror att istället för att ljusa upp bilderna vore det bättre att öka kontrasten. Då slipper du nog också de utfrätta partierna i silverhästarnas manar. Ljuset ser annars ut att ha varit trevligt. Porträtten på Silfurlind och Kári hade jag nog beskurit lite. Bra att bilderna är tagna i deras huvudhöjd.
Bra del av steget fångat där Silfurlind travar. Hennes rörelser ser dock ganska energifattiga ut. Förmodligen hade hon behövt någon som tjoat på henne lite så att hon fick mer tryck i gången.