Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 394 ggr
MLphoto
0

Kritik på fotoexperiment

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det var såhär att igårkväll så fick jag en liten snilleblixt och självklart var jag ju bara tvungen att prova det idag.
_Måste säga att jag faktiskt blev nöjd med bilderna, för en gångs skull.
_Men självklart kan man alltid bli bättre, så nu vill jag ha massor av kritik!

Utrustning: En stark byggarbetslampa, stor lösdrift, bra kamera och två tålmodiga och snygga poserande hingstar ;)

_
Vill bara påminna om att bilderna alltså INTE är redigerade, utan fotograferade på det här viset!
Dom är endast förminskade och fått en text på sig i övrigt orginal._ 

OBS! Bilderna är väldigt mörka så ni med mörkare skärmar kanske inte kan se annat än just svart på bilderna.

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

MLphoto
0

Mysig Herkules-mule =)

MLphoto
0

Liknande #0.

MLphoto
0

Och sista bilden.

Toltaren
0

Alltid kul med nya idéer :D
Jag personligen gillade #1 och #3 bäst. Tyckte dock om glänset i ögonen på både #0 och #2. #2 känns dock som om att halsen och kroppen flyter ihop alldeles för mycket vilket inte är direkt smikrande för hästen. Hade önskat att alla bilderna var yttepytte lite ljusare, men annars mycket snygga bilder med härlig mystik i ;)

MLphoto
0

#4 Tack så mycket!
Ska tänka på det med ljusare nästa gång, får skaffa starkare lampa ;)

Hannybee
0

Jag gillar dem. På något sätt måste ögat "leta upp" detajlerna för att man ska urskilja hästen, vilket gör det intressant att se på.

De två första var kanske lite väl mörka, men jag tycker du har gjort ett jättebra jobb.

Anna
0

De är för mörka för min gamla skärm - vilket påminner mig om att jag måste köpa ny ;) Ser inte vad de tre första föreställer knappt, men den sista (#3) är riktigt snygg!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MLphoto
0

#6 Tack!

#7, På den bilden du ser, tack! ;)

Marija
0

#1 W-O-W! Helt underbar, älskar detaljerna som syns och det något varma ljuset. Du har verkligen lyckats bra!

Tycker att #3 också är härlig, fast jag börjar undra om hästen är vänd ifrån dej eller mot dej. En lite förvirrande bild, men vacker.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

nibema
0

Absolut en snitsig idé som bör utföras fler gånger! Det enda är att bilderna hade kunnat vara lite ljusare. Ser fram emot bilder med en starkare lampa. Du kan kanske även prova med två ljuskällor för annan effekt.

MLphoto
0

#9, Tack, på bild #3 så är Pim vänd bort från mig :)

MLphoto
0

#10, Två ljuskällor.. hmm.. ja varför inte? Det är värt att provas! Får be pappa fixa en lampa och ett par förlängningssladdar till! =D

Marija
0

#11 Det var min första tanke, men sen tyckte jag att han var vänd mot dej. Om jag inte hade varit så trögtänkt så hade bilden varit ännu häftigare - om man såg direkt att han var vänd bort från dej ;)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus