Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 443 ggr
divansson
0

Beslutsångest - kamera

Skickade iväg min kamera till en som köpt den idag. Måste säga att trots att jag inte fotat med den på ett par veckor så känns det väldigt tomt.

Hur som helst så ska jag beställa ny kamera nu då. Har varit i fotobutiker men jag har bara kommit fram till att jag gillar både Canons och Nikons grepp. I en butik sa de att jag borde kolla lite mer efter vad jag söker och kanske fråga på fotoforum eller så, så nu gör jag det.

Har velat ha en Canon EOS 40D länge, men en jag känner skickade orginalbilder så jag fick se, tycker de var ganska konstig kvalité, brusigt och sen var de liksom, pixliga eller hur man ska förklara. Sen skickade hon ett par bilder från ridhus där hon använt ISO på 1600, då var bilderna fulla av rörelseoskärpa trots att ridhuset är ganska ljust. Det gjorde mig osäker på om det är en sån som jag verkligen vill ha. Vill ha med bra kvalité.. Är nästan alla 40D så?

Bara det att en 40D stämmer in i det jag vill ha; under 10000kr, många bps, snabbstartande o.s.v. Men annars, någon som har tips på liknande kamera?

Hade tänkt att beställa så snart som möjligt så jag är tacksam för svar.

Anna
0

Beror ju på objektivet också - bilderna du fått se kan ju ha varit fotade med en optik som inte gör huset rättvisa. Det är stor skillnad på mina bilder om jag fotar med D200+tamron 70-300 (dålig kvalitet) eller D200+nikkor 80-200 (bra kvalitet).

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LindaKarlstrom
0

Jag tycker att 40D är en bra kamera! :) Har inte alls upplevt att fotona är korniga mm. Du kan adda min msn så kan jag skicka över lite foton

linda.karlstrom@hotm…

Mari
0

Jag har en 40D och har aldrig upplevt det du beskriver, de har antagligen inte haft rätt inställningar eller helt fel objektiv.

Du kan adda mig på msn om du vill se bilder eller så kollar du på min hemsida under portfolio, där i porträttkategorin är nästan alla fotade med 40D

www.mariekengren.se

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Dvipir
0

Är också mycket nöjd med min 40D. Upplever inte alls att bilderna är pixliga och tycker just tvärtom att det inte alls är så hemskt brusiga.

divansson
0

Okej, vad konstigt. Men bra såklart! :) 
Men, nii som har den, tycker ni att den är värd pengarna?

Mari
0

#5 Ja självklart! Den hade tom fått kostat mer så nöjd är jag ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se