Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 510 ggr
Toltaren
0

Utsmyckning av header?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej alla glada hästfotomänniskor! :)

Jag har äntligen skaffat mig nytt webhotell och ny domän *yes, äntligen* och ska då passa på att göra hemsidan lite stilrenare och med mer vintertema.

Undrade bara om ni har några bra tips/idéer om hur jag kan utsmycka min header lite? Hemsidan ska gå i grått/gråbrunt/beige tänkte jag, har dock inte riktigt bestämt mig än :) OBS stilrent! :D

Ni får gärna "låna" bilden och skissa lite på den så att säga; det är den jag bifogar.

Kram Sofie

Toltaren
0

Tänkte ha den här, eller något som liknar den här på vänster/högersidan av själva "hemsidan" så att säga, så ni vet ungefär :)

Säg gärna vad ni tycker också! :D

Mari
0

Den där du vill ha till höger eller vänster på hemsidan tycker jag du kan strunta i för den blir så svårläst och kommer se rörig ut om du strävar efter en stilren hemsida :)

Men lägg kanske en tonplatta + texten på headern eller vid sidan av headern, det tror jag skulle se snyggare ut

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

Håller med #2 helt!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Toltaren
0

#2 tonplatta? (A)

Jag gjorde lite såhär då ^^

mimmibackman
0

Du borde nog flytta ner den där webbdesign och hästfoto texten en aning, lite för långt upp. Sen ändra färgen med! :)

Anna
0

Webdesign är engelska, på svenska heter det webbdesign :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaL
0

Jag gjorde en liten snabbis ;) Slängde ihopa den på 3 minuter. Den känns rätt OK för mig, jag vet inte vad du själv tkr?

Mari
0

#4 Tonplatta är en platta man lägger över med en annan färg :P

Bifogar ett exempel där jag först lagt en svart platta över bilden och drgit ner opaciteten på den till ca 40-50% och sen lagt texten över, var nått sådant jag hade i tanke :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Tonplatta brukar man ha för att texten inte ska smälta in i bilden :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Toltaren
0

#7 & #8 hehe, okej, då vet jag, tack för hjälpen!

Kan ändra webbdesign och så också ;D
#5 tänkte du någon spec färg eller är det för att det inte syns så bra bara?

mimmibackman
0

#10 Nja, inte riktigt, kanske vit sen en lätt drop shadow :)

Toltaren
0

Hemsidan ser ut ung. såhär nu, hade tänkt att ha meny till vänster och "innehållet" till höger. Ofc kommer det gråa att bli "längre" sedan ^^