Jätte fin! :) Asså hur gör man så? Jag har alltid undrat.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Tack :) Det undrade jag med, tills jag testade mig fram igår. Jag markerade hästen och mörkade ner bakgrunden med hjälp av olika verktyg samtidigt som jag satte lite ludd (feather) så att inte kanterna skulle bli så starka.. Finns kanske något enklare sätt?
putt!
Jag gillar det också, men tycker inte om den kvadratiska beskärningen - rektangulär i antingen liggande- eller ståendeformat föredrar jag :)
Jag tycker även att redigeringen ser ganska slarvig ut, man ser tydligt att du gjort bakgrunden svart, speciellt under ganaschen.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Okej! Tack för kritiken Anna! Ja, jag hade ingen aning om hur man gör så det var mer ett litet test och jag ser själv det du ser nu :) Hur gör du liknande bilder?
Vet du vad, jag kan försöka skriva ihop en artikel om detta (en Photoshopskola) innan helgen! :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Det hade varit roligt att läsa, säkert många som vill veta mer om det :)
Jag tycker att bilden var fototekniskt fin, men precis som Anna säger syns det att den är förmörkad under huvudet, och utöver det skulle jag säga att det är synd att hennes öron försvinner in i bakgrunden, det känns som du kört över dom med en pensel, om du förstår hur jag menar?
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

#6 Det vore toppen!
# 8 tack för kritiken det mottages tacksamt :) Jag håller helt med er, och öronen visste jag inte hur jag skulle göra med då det va redan mörka öron från början. Det kan bara bli bättre :) Jag förstår fullt ut vad du menar :)