Mörkt porträtt
Frågade för ett tag sedan hur man "mörkade ner" bilder… Lite svårt att förklara, men nu hittade jag en redan innan ganska mörk bild som jag grejade lite med i Ps ett tag. Jag vet att grimman stör lite, men jag är inte duktig nog att klona bort den snyggt… Ni får gärna försöka om ni vill, men vad tycker ni om mitt resultat? Lyckat eller inte?
Suuuuuuuper fin! ;-) har ingen kritik förutom grimman, men den klonade jag bort ;) Fast jag vet inte om jag gillar grimman eller inte, den passar in på något sätt
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#1 Taaaack! :D Ja, du kanske har rätt i att grimman passar in… Hästen hade täcke på sig också, men det tog jag bort helt.
Snygg kloning förresten! ;)
Den var fin! Gillade bilden utan grimma bäst. Om jag var du, skulle jag ljusa upp de partier som syns mest, lite till. Bara så man ser lite bättre hur den ser ut. Fast det är bara min åsikt :)
#3 Tack! :D Men jag vet inte hur man ljusar upp vissa partier… Blir inte bra hur jag än gör. Hela bilden blir bara ljusare och den är ju inte meningen… : /
Någon mer som skulle vilja kommentera?
Jag skulle vilja ha hästen lite ljusare, så att den framträder mer, du kan testa att markera dom partier du vill ljusa upp, då blir bara dom partierna ljusare… Eller så ljusar du upp hela bilden och gör bakgrunden mör manuellt.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#6 Okej, tack för tipsen! :D Får ta och exprimentera lite någon dag när jag har tid.