Vad ska jag köpa?
Har det delikata nöjet att kunna göra av med en hel del pengar nu för att slippa skatta bort det mesta. Istället kan jag köpa saker jag behöver till mitt foto/journalistikföretag.
Har köpt ny dator, kontorsmaterial, stydiobelysning, stativ och lite annat men är det något jag absolut borde ha? Tips!?
Vad härligt det låter att kunna ha lite pengar att slösa bort sådär…
Har du objektiv och så, så att du känner att de täcker allt du fotar?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Nice att kunna ha pengar så där. En extern hårdisk. Om du inte har det. Jag sparar alla mina bilder på e och om datorn skulle kracha så har man kvar bilderna, heelt suveränt :)
Det var verkligen ett delikat nöje! Något nytt objektiv, kanske ett tele med fast brännvidd, extra minneskort, batterigrepp till kameran?
Om du har problem att slösa bort pengarna så kan du skänka lite åt mitt håll :)
Tycker att du borde satsa på en till extern hårddisk och lite annat smått och gott.
Extra minneskort låter som en bra idé, och batterigrepp är inte så dumt det heller ;) Eller som Anna säger ett nytt objektiv om du känner att du saknar något.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Batterigrepp var faktiskt slut på Scandinavian photo igår.
Ja, visst har jag ett trevligt problem!
#4 tyvärr, då blir det nog skatt på pengarna. Man får skatta bort så mycket av det man tjänar så jag kan lika gärna spendera en del av det istället för att det ska gå till nyttiga saker såsom skola, sjukhus, dagis etc ;-) Nåja, man tänker väl inte så när man skattar utan bara surt att så mycket av det jag får ihop ska betalas bort.
Jag har flera Canon originalobjektiv, köpte ett macro igår så nu känner jag mig rätt välutrustad. Ska bli spännande att testa min nya studioutrustning men bakgrunder behövs. Bara det att de som fanns inte passar i mitt arbetsrum så jag bygger ev själv så behöver ev köpa tyg eller liknande.
Funderar på lensbaby eller vad de nu heter. Någon med erfarenhet av dessa?
#6 Lininaa här inne har en Lensbaby vad jag vet. :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#6 Vet flera som har en Lensbaby och det är ett kanonobjektiv att leka med enligt dem. Mycket testande för att få fram rätt effekt.