Kritik: Galopp på äng
Postar en bild tagen i höstas när frosten klädde en av de gamla sommarhagarna. Tvingade min kompis till att ta en kort galopp där så att jag fick fota, underbart! Nu vill jag höra era åsikter, vad är bra/dåligt? Fungerar kompositionen?
Visa i nytt fönster för att göra bilden rättvis!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag gillar bilden! Tror dock att den hade varit ännu snyggare om inte hästen hade haft något täcke, det gör att den ser väldigt "rund" ut :o)
gillar den, men håller med om täcket, annars hade jag nog gillat den mer om den var lite mer beskärd, kanske testa? :)
Jag gillar också bilden känns kanske något "mörk" hade gärna sett den i fel. och håller med om utan ländtäcket hade varit ett stort +. Tror även jag skulle vilja hästen något mer längre fram om du förstår hur jag menar. I övrigt tycker jag att du gjort ett snyggt jobb! Fortsätt så ;)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Jag tycker att du har lyckats bra, efter min smak hade jag nog önskat hästen mer i övre högra hörnet, några steg bakåt hade varit perfekt, som det är nu känns den nästan centrerad. Håller med de andra om täcke och att den är lite lite mörk, men jag tycker absolut att det är en bra idé!
Håller med #4 helt och hållet och tillägger att jag tycker ekipaget flyter in i bakgrunden lite väl mycket. Men en bra bild annars!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag tycker också den känns lite mörk, och gärna att hästen skulle vara liksom mer till höger. Men jag tyckte det blev svårt att fokusera på hästen, det blev mer på snön i framkant eller trädet precis framför hästen. Det blev lite jobbigt att titta på med så mycket annat, hästen känns så långt borta liksom. :) Men du har gjort ett bra försök ändå!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Tack för all kritik! 
Håller med er angående täcket, förstod nästan att ni skulle reagera på det, men tycker precis som ni - bilden hade blivit bättre utan täcket.
#4 Håller nog med dej om kompositionen, tyvärr är bilden fotad så (endast beskuren i överkant), därför kan jag inte placera hästen annorlunda utan att gå miste om luft, vilket jag tycker om i bilden. Men ska kika om jag har någon annan bild tagen vid samma tillfälle fast några steg tidigare =)
Håller med de andra, men skulle vilja ha lite mindre förgrund.. :)
Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte speciellt mycket om den… Kan dock inte riktigt sätta fingret på vad egentligen. Får kika på den igen någon annan gång och klura lite på det :)
Hm…. iden är bra!
Men komp. är underlig, man fokuserar på bakgrunden mer än motivet. tror bilden hade blivit mer i sin rätt om du somat in bilden hade haft ett kortare skärpe djup och tagit med extern blixt med softbox på, då fryser du hästen i galoppen, sudar ut bakgrunden och får en mer intressant bild! Det är inte det lättaste att fota galoperande hästar!
Lycka till!

jag hade nog velat, att du hade gått ner lite lägre, och man hade fått se mer av himmel än av gräset!
Annars gillar jag den! =)
Tack för all kritik =)
#10 Hmm, jag ska fundera på det där med externblixt och softbox.. Har inte råd, och känner inte att jag behöver det heller. Men ja, tack för tipset och kritiken =)
#11 Jo, kan hålla med dej om att det saknas lite himmel!