Kritik på hästbilder
Tänkte lägga upp två bilder, och hoppas på att få några kommentarer på dom också vad jag kudne ha gjort bättre osv. :) Jag är helt nybörjare på det här med systemkameror, men jag försöker lära mig.
Den här första bilden är jag osäker på läget, om det funkar överhuvudtaget. Men tänkte kolla bara :)
Mvh Jennifer
#0 Jag tycker att bilden är lite oskarp och att det bortesta örat sjunker in i bakgrunden.
#1 Tyckler om denna bättre men tycker den är lite tight beskuren. Hade velat se hela ryttaren för nu känns det lite avkapat. Men det var fin släpra :)
#0 Fin bild! Lite oskarp, fokus ligger på bakgrunden. Helt OK ljus, lite sent tagen kanske (något tidigare i språnget hade varit att föredra). Bra uttryck från hästens sida! Hade beskurit bort ganska mycket i vänsterkant, nu ser det ut som om hästen är påväg ut ur bilden.
#1 Fin! Mysig bild, stämningsfull bakgrund och uttrycket från häst & ryttare är jättefint. Hade nog velat se hela ryttarens högra arm.
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#0 Bilden är ju fångad i ett ganska bra tillfälle, kanske lite sent. Ingen skärpa heller, du får tänka på att du får panorera och fokusera på hästen när den hoppar.
#1 Tkr jag är mysig, både ryttaren och hästen har ett glatt uttryck som skapar en känsla bilden! :) Synd dock att du klippte ryttarens hjälm och arm, hade velat se mer luft på den sidan.