Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 19-köpes-säljes-eller-bytes
Läst 4611 ggr
denisesalomonsson
0

Letar ridbyxor

Nu har mina ridbyxor gått sönder, attans! Så det blir att köpa nya nu då, men lite hjälp skadar inte. Vet nån några snygga ridbyxor, vilket märke är bäst? Ni kanske kan logga till en hemsida som säljer snygga och bra byxor?

Hakimi
0

Denna fråga kanske passar bättre på www.ridsport.ifokus.se :) Den sidan är helt inriktad på hästar, så dem kan ge svar snabbt och lätt!
Men annars är www.hooks.se en mycket bra hästsportsäffar! Nu har dem 50% rea på allt också!

SofiaGenne
0

#1 Hööks har fula ridbyxor XD

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

denisesalomonsson
0

#1 har frågat där nu ;)

#2 haha och dåliga, många säger att dom går sönder efter första tvätten. Plus att dom har alltid rea XD

SofiaGenne
0

#3 Aah, jag gillar inte riktigt dessa.

Kan tipsa om URSNYGG ridutrustning www.kingsland.no/index.html

Dyrt men assnyggt.
Även equalityline

MVH

Hakimi
0

Jag älskar Hööks, speciellt när det är REA (A)

SofiaGenne
0

Måste oxå tipsa om www.cavallo.info

MVH

Hakimi
0

Sofia är ju hästexperten!

denisesalomonsson
0

Tack så mycket sofia :D

Emelie-G
0

Pikeurs ridbyxor är snygg tycker jag, Back2back gör även snygga och billiga ridbrallor =)

denisesalomonsson
0

tack emelie ;)

SofiaGenne
0

#7 Haha eller inte xD

Men jag kom på nått mer märke som har snygga.. GAAAH glömt igen !?

MVH

[MajaWrangstadh]
0

Pikeur, grym kvalitet och skitsnygga. Ligger på ca 1500 kr.
Riders Company, bra märke med bra kvalitet, ca 700 kr.

Vill man ha billigare än så finns väl Hööks, Börjes, Horze osv.

oliviakarelius
0

Back2back har billiga och sköna ridbyxor , dom har bra kvalitet för priset man får dom för. Jag har ett par som jag använder när jag ska rida ut i skogen - typ som "skit" ridbyxor.

[MajaWrangstadh]
0

Back2back har ingen bra kvalitet alls tycker jag. Det blir ALLTID hål i grenen vad jag varit med om x'D

[MajaWrangstadh]
0

#4 Kingsland har lätt snyggaste ridutrustningen!

Majsbecka
0

Jag vill jättegärna ha billiga rutiga ridbyxor :) Det är så snyggt med rutigt! Men vill att det helst inte ska kosta mer än 200-250.. är det möjligt? ;)

Anna
0

#16 Hm, begagnat kanske? ;)

Jag köpte mina rutiga ridbyxor på Charlies Häst & Hund i Jönköping (märkesbutik) och hade tur att få de för halva priset. De kostade 600kr, så alltså hade det gått på det dubbla om jag köpt dem när det inte var rea :P

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[MajaWrangstadh]
0

För 250 kronor får du inga bra ridbyxor, men du kan väl passa på nu när Hööks har rea? Då kanske du lyckas hitta någonting.

Jag ska köpa nya ridbyxor för 600 kronor imorgon, och det tycker jag är ganska billigt. Men sen har man nog olika syn på vad man vill ha för kvalitet på ridbyxorna också. Man får vad man betalar för :p

Majsbecka
0

#18 Oj, jag tror inte att jag kommer att betala 600 kr för ett par ridbyxor. Har inte ridit på länge och jag rider på en häst som är ca 27 och vi har inte några riktiga träningar utan bara rider ut i skogen nästan. Fast jag är lte sugen på nya ridbyxor ändå ^^ Men det kanske blir begagnat. Men kolla in coola ridbyxor här som jag hittade :D Jag tycker att dom var häftiga i alla fall ^^

Anoziz
0

Pikeur är LÄTT snyggast och bäst ;)

oliviakarelius
0

#19 Hatar ridbyxor med "krimskrams" xD Dom där tyckte jag var jätte fula  Generad

Cavello
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt mina rutiga ridbyxor på Hööks och är supernöjd (se bifogad bild). Tror att de kostade 600-700kr men det är precis tillräckligt för mig.

Jag ska ju trots allt ha dem i stallet och i skogen ;)

Anoziz
0

#22 Är de helskodda? Funderar på att köpa ett par sådana bruna isf och ha som slit o släng ;)

SofiaGenne
0

#19 Nejnejnej, dom gillade inte jag xD
ser småbarnsliga ut, inte stilrent x)

fast lite söta ändå ;P

#22 Nåra som jag sett ifrån Hööks som var snygga faktiskt ;)!

MVH

Cavello
0

#23 Japp, de är helskodda :)

ElinH
0

Inte några från hööks iaf, taskig kvalitét och  fula är de..
Jag gillar Cavallo, Pikeur och Mountain Horses ridbyxor. Även om Cavallo och särskilt Pikeur är väldigt dyra så håller de väldigt bra iaf och är extremt sköna :)
Mountain Horse är ju inte såå dyra och har rätt bra kvalitét :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Hakimi
0

Pikeur och Mountain Horse är mina favoriter! Mega bra kvalité, design och sköna!

Dem som Matilda har rekommenderar jag, har ett par likadan! Mega góa!

Flaxii
0

Pikeur in my heart säger jag bara <3 Såå himla sköna och dessutom supersnygga. Man kanske får betala lite extra, men det är det värt tycker jag. Men det är ju olika hur mkt man vill lägga ut.
Cavallo och Kingsland har bra och snygga ridbyxor också.

Ett litet billigare alternativ än Pikeur, Cavallo och Kingsland är Back2back, helt okej för de pengarna.

LovisaJacobsson
0

Pikeur´s ridbyxor är hur sköna som helst och ursnygga.
Helskoningen är underbar och mjuk redan från början :D

Granatapple
0

Mina Mountain Horse byxor går inte av för hackor, icke… Så underbart sköna! Tycker inte hälften så mycket om mina Back2back, men de är väl helt ok de med, om man inte vill ha något jätte skillat.

Klasselover
0

#16 - Köpte mina rutiga (helskodda) i Ullared, 169:- (A)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Canonball
0

Jag gillar inte Hööks ridbyxor, de passar dåligt på mig! Sitter antingen för hårt eller för löst i midjan, eller aldeles för långa ben, och har typ 2 mil långa gylfar, så fult :/

Har faktiskt köpt att par ridbyxor från Ellos, är riktigt riktigt nöjd :D

På bilden har jag ett par rutiga från hööks (de sitter ioförsig bra men men xD)

ElinH
0

Nu har jag fått ett par nya favoriter :D

Från roping, helt underbara <3

/ ElinH

IdaB
0

BÖRJES xD Biligt och bra (Y) Tkr domino är ett bra märke :) Sök på google så får du fram de ;D De heter "börjes i tingsryd"

Tindrar
0

Har Moutain Horse (iofs har jag typ 7 ridbyxor(aa) ) men får mina av en kompis som växer;) Stadium verkar hyfsade, otroligt billigt iaf, nu på rean^^)  http://www.stadium.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/-/-/-/Default-Start

Kattapult
0

Jag har precis köpt ett par nya, Copperfield. Kostade ca 200-300 på Ullared. De är helt underbara :)

divansson
0

Jag har rutiga från Hööks, de håller jättebra, de ser fortfarande ut som när jag köpte dem (i ungefär maj/juni). Helskodda förresten. Åsido är de ganska sparsamt använda kanske, rider vel mycket barbacka istället, tycker de är roligare eftersom jag inte har nåon riktig ridhäst/ponny, utan travare som rids i skogen och på träningsvägar där de endast travar.

Anoziz
0

Säger bara - PIKEUR! Bästa av de bästa!

Killen
0

Jag håller också på att leta efter ridbyxor. Har idag varit i tre butiker utan lycka.

Vill ha mörka byxor, hällst helskodda. Jättevsårt att hitta, men sen letar jag ju efter jodphurbyxor och jag har korta ben så de är alltid förlånga.

Men i morgon ska jag till Spånga ridsport och hoppas jag hittar nått par som passar.

kissmekate.blogg.se

ElinH
0

#38 jaa, men smakar det så kostar det tyvärr också :S

/ ElinH

Flaxii
0

#38 Precis <3

Lagerquist
0

Jag brukar köpa på mig ridbyxor på mässor som Falsterbo (är toppen) och Globen, har bland annat köpt från Riders Company och Top Horse , helskodda som passar perfa för mig, inga kostade över 250, de jag köpte på falsterbo kostade nog 150 och är supersköna och superbra ^^ De är förvisso inte låga i midjan men det går att vika ner, mina andra för 1500 som förvisso sitter perfa kan ändå inte mäta sig med dessa ^^

ElinH
0

#42 Men man vill ju ha höga ju :o Upp till naveln är lagom typ =) Skönast då, och snyggast.. de åker inte ner till knäna så fort man sätter sig på huk ;) Dessutom får man bättre stöd tycker iaf jag att det känns som :P

/ ElinH

Marija
0

Jag har ett par rutiga från Jacson som jag köpte för 500:- sitter underbart och är verkligen sköna!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

ylvaah
0

Kingsland är fruktansvärt dyrt men väldigt snyggt. (:

Lagerquist
0

#43 Nej nej, inte upp till midjan, uscha, mina åker inte ner viket som och de sitter på höften :D

olympiathurfjell
0

kolla på hööks elr nått. Har du vägarna förbi ullared så har de oxå snygga ridbyxor… Annars typ börjes elr sök på nätet

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

FeliciaS
0

Jag har ett par "vanliga" helskodda ridbyxor och ett par jordpur/islands knäskodda. Kommer dock inte ihåg märket ;P

Har jättesvårt att hitta bra ridbyxor, alla är för tajta och långa ^^,
Nu låter det säkert som att jag är jättetjock, men det är jag inte alls ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Arkan
0

jag rider i mjukisar eller jeans, går hur grymt som hellst :D

MLphoto
0

#18, FörvånadFörvånad   

Jag har ridbyxor jag köpt under 300kr från både hööks och börjes, som har hållt i ÅRATAL. Snygga, stilrena och sitter skitbra på mig. Jag skulle ALDRIG någonsin köpa ett par ridyxor över 300kr, rena rånet!

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

[MajaWrangstadh]
0

#50 Haha, som sagt, man har olika syn på saker och ting =)

monsterblom
0

1. jag kan rekomendera www.lillhastenistav.se
de har både billiga och dyra ridbyxor, är även väldigt välsorterade.
jag vet inte om du har möjlighet att åka till deras butik, de har mkt mer i butiken än på internet. det ligger i stav trax utanför västerhaninge

2. jag tycker vissa av hööks byxor är bra, har två därifrån som har hållit i ganska många år nu, visserligen inte deras egna märke men men.